temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Prinsen er stinn av feber. Han pleier jo å bli det... Men nå kan jeg ikke finne noe annet enn akkurat feberen. Har ringt legevakta for råd. Fått beskjed om å måle om en time igjen (har nettopp gitt febernedsettende), så får vi se om vi må ut og kjøre...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Uff da! Krysser alt jeg har for at feberen går raskt ned nå!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Den gikk ikke ned med mer enn en grad. Dvs nå er det 39,4... Hva gjør jeg? Antakelig har han det best i sin egen seng. Det er langt å kjøre til legevakta.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Da ville jeg holdt ham hjemme. Ta av ham klær og ha det kjølig på soverommet. Husk at feber er kroppens eget immunforsvar som nå prøver å ta knekken på noe som er på gang. Ha ham inne hos deg i natt og sjekk ham jevnlig. Om noen timer kan han evt få mer febernedsettende om du synes han bør ha det. Ha en kald klut og fukt pannen og hodet hans med. Barn kan ha høy feber uten at det er farlig. I motsetning til oss voksne. Krysser alt jeg har!!!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2008 Han ligger i bare bleia i min store dobbeltseng! Sjekker ham med jevne mellomrom med hodelykt... Er nok litt av et syn der jeg lister meg rundt i huset ;-))) Takk for kryssing!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Hihihi, du er artig:-) Med hodelykt faktisk! Synes jeg ser dere:-) Håper ikke han blir redd om han våkner og ser et stort lys midt i fjeset da! Ha kaldt vann stående i en flaske eller tutkopp også. Lurt å få i ham litt kald drikke!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Uff da, feber er aldri gøy men som Klatten sier så er det jo kroppens måte å bli kvitt dritten på.... Ikke gøy, men med hodelykt ble det litt gøy likevel:-) Følg Klattens råd, ikke noe særlig å sitte på legevakten med en liten feberhet trøttings så sent på kvelden... Krysser finger jeg også.
Karomamma Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Stakkars liten, da!! Jeg er jo ikke sykepleier, men har fått beskjed om at det er kun dersom kroppen ikke responderer på febernedsettende at man skal dra i hui og hast. Så hvis feberen gikk ned med Paracet, tror jeg dere kan blir hjemme. Du kan jo bare ringe legevakten for sikkerthets skyld?? Tror også på kaldt rom og drikke
allerhelstNorge Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Feber og småttinger er ikke gøy akkurat, og vi mammaer blir jo ikke så lite engstelige heller da!!! Men barn kan ofte ha feber uten andre symptomer. Og den kan være HØY. Når min eldste har feber synes hun like greit at den alltid skal være over 40, bare sånn at jeg skal synes det er extra skummelt. Hun responderer ikke spesielt på paracet når tempen er så høy så jeg pleier å gi ibuprofen og paracetamol annenhver gang. Og så sa en eller annen reflexolog til meg at når en har feber skal en sørge for at beina er "kalde" for å trekke varmen bort fra hodet. Så nå får mine jenter kalde kluter på føttene når de har feber;) Det går nok helst bra, men er du engstelig så ring legevakten igjen. Jeg tror at så lenge tempen går ned når du gir febernedsettende er det bra. God bedring til dere og så håper jeg at batteriet til hodelykta holder natta ut..... Koz
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2008 Takk alle sammen. Feberen er fremdeles høy, men noe lavere. Mamma'n har sovet elendig i natt, mens sjuklingen ikke ser ut til å være affisert av feberen i det hele tatt ;-) Sånn som det skal være med andre ord... Ha en fin dag!!!
♥Snulder Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Så bra å høre at han er litt bedre i dag! Kroppene til disse små knekker som regel koden selv. Jeg liker heller ikke at ungene har veldig høy feber, men så lenge det ikke popper frem utslett, og at nakken ikke er stiv... ja da gir jeg som regel febernedsettende, masse drikke og venter på at det ordner seg:=)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Så bra at feberen er noe lavere. Da går det rette veien med prinsen din:-) Håper dere får en bedre natts søvn den kommende natten! Om du er hjemme idag og han vil sove litt, så sleng deg nedpå du også - det gjør godt for mamman det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå