Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er sykmeldt pga svangerskapsdepresjon, bl.a .... (myye stress og rot privat..) jeg har nettopp avsluttet permisjonen min med førstemann, og går ut i perm igjen med andremann i magen i begynnelsen av februar. Fastlegen min mener jeg bør være sykmeldt... jeg har ingen jobb å gå tilbake til nå, vikariatet mitt gikk ut da jeg begynte i perm med lillemann... og, jeg er virkelig IKKE i form til å søke jobb nå. skal studere videre etter andremanns perm er ute... uansett, fikk et litt rart brev fra NAV forrige uke, der d sto at jeg burde være reg. arb.søker.... osv... jeg er da sykmeldt?? må jeg innom arb.kontoret/NAV og søke jobb da???? man kan være sykmeldt 1 år sammenhengende, slik jeg har skjønt d, før en er "pliktig" til å gjøre noe med d...?? jeg har vært sykmeldt 1 mnd.... har heller ingen "historie" som mye sykmeldt tidligere. har alltid jobbet, både i 1 og 2 jobber, samtidig, ved siden av skole... ble litt bekymra av d brevet... har NOK nå, orker IKKE tanken på å gå ut i ny jobb nå ... ikke har jeg fått inn sykepenger heller... er ikke d utbet den 20?? noen som vet??? takk !
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Om du registrerer deg som arbeids søker taper du noe helt jævlig med penger,ikke til å anbefale!!! Hold deg sykemeldt du!!!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Herregud, leser dette og ser at jeg nok en gang har mistet helt troen på NAV. Er i lignende situasjon, sykm., men ønsker faktisk å være arb.søker. Men jeg har fått stikk motsatt besekjd. At jeg ikke kan få være jobbsøker fordi det ikke er reelt i og med at jeg er sykm. Hallo, jeg skal da ikke være det for alltid! Nazi-NAV, sier jeg bare. De vet f... meg ikke hva de holder på med. Hadde ikke tatt det brevet for god fisk uten videre om jeg var deg. Best å undersøke mer. Kansej gjennom NAV sentralt?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Du mister ikke sykepengene Utbetaling er 25 Du kan ikke være registrert som arb.søker når du er sykemeldt Mvh. Nav ansatt
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Rare NAV !! hvorfor sender de meg da et ukelangt skjema jeg må fylle ut, om tidligre arb-givere flere år tilbake, grunner til at jeg ikke er reg. arb.-søker, grunnen til sykmeldign (trodde d sto på sykemeldinga, jeg!) osv... når de HAR mottatt sykmeldinga mi ?? blir jo rett forvirra...... HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg spurte om noe lignende på NAV for flere uker siden og har ennå ikke fått svar (de skulle sjekke det med en gang for de kunne ikke svare der og da). Jeg har bare ikke tillit til NAV for dette er ente gang jeg ikke får svar på ting på NAV lokalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå