Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde man altid hadde el før mensen kom jeg, men når jeg leser her inne så er det vist ikke altid man får el?? noen som kan forklare meg litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har jeg hele tida trodd og så jeg mista litt mote jeg he he:) mine el tester slår ikke ut positivt så kan jo stemme det.

Skrevet

Jeg vet ikke så veldig mye om det, men vet at noen ganger så klarer ikke kroppen å slippe egget. Jeg har veldig uregelmessig mens så det kan være at jeg ikke har el. men jeg skal til legen å sjekke.. man kan få noe som heter pergo mot det som får i gang el..

Håper det hjalp litt:)

Skrevet

takk for svar. jeg var hos legen for å få i gang mensen igjen, å samtidig fikk jeg pergo, men den har jeg ikk tatt ennå, er ett halvt år siden jeg var der, så skal ta den hvis jeg får mens til vanlig tid, har hatt to mnd den har vært regelmessig. men åssen veit man om man ikk har el?? ser legen det??

Skrevet

Ja de ser vist det.. Hvis du tar sånn innvendig ultralyd så kan de se sånn ca når du skal ha det å tillåme.. Spennende vettu. å da ser de også om du produserer det..

Skrevet

gyno sa at alt så normalt ut, men da jeg var der hadde jeg ikk hatt mensen på fler år da pga p sprøyte. tror jeg får ta en tur dit igjen. veit jo ikke om jeg har el engang. huff så vanskelig detta skal væra. var ikke så vansklig da jeg var 17 å blei gravid:) men når man planlegger da tar det vist tid. er så utålmodig nå.

Skrevet

Ja det skal ikke være lett. Det her en første gang jeg prøver da.. Ta deg en tur til legen du.. Bedre å gjøre det tidlig.. det tenker jeg ihvertfall..

Hvor lenge har du prøvd da??

Skrevet

er første gang jeg prøver da, sist skjedde det jo bare.(men veldig gla for det da) vi bestemte oss i sommer for at vi ville ha ett barn sammen, men har vårt uten prevensjon siden april 07. lenge har du prøvd??

Skrevet

Dere har jo "prøvd" litt da.. Jeg har hatt lyst å prøve i et år jeg men mannen min var ikke klar enda, så det er første mnd nå som vi prøver, men slutta på pilla for et år siden tror jeg.. Jeg ville at syklusen skulle komme skikkelig i gang før vi prøvde men den gang ei..

Skrevet

veit du om man har el om man er inne i normal syklus??

Skrevet

For det meste, men ikke alltid, så er det slik at har man mens så har man også EL. Det er derimot ganske vanlig at EL-tester ikke slår ut selv om man har EL - jeg testet og testet og testet i månedsvis, fikk aldri positiv EL-test, men har fått bekreftet at jeg har EL både ved blodprøver og innvending UL.

Når man har prøvd i 1-1,5 år eller mer uten hell så er det på tide å ta en tur til legen. Husk på at det er helt vanlig at det tar tid å bli gravid, gjerne opp mot et år.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar. jeg ga nesten opp de el testene, men fikk svak strek nå istad og på torsdags kvelden. betyr det at jeg har hatt el da??

Skrevet

bare slenge meg på her jeg også for og muntre dere opp litt... Jeg testet og testet i flere mnd jeg også uten og finne el... Grunnen til at ikke alle finner el er fordi man ikke alltid har så sterk lh stigning eller at man har veeeldig kort lh stigning...

Det jeg gjorde var at jeg begynnte og tempe... lærte masse på pernille.info og fertillity friend... anbefaler dette om man ikke har lyst og løpe til legen men vil finne el=) Jeg er inne i min 2 tempe pp og har funnet ut at jeg muligens har bommet på alle el frem til at jeg startet med temping...

Lykke til jenter, måtte vi alle bli velsignet med spirer snart=)

Skrevet

tusen takk:) blei litt mer positiv igjen nå ja.. da skal jeg jammen meg sjekke ut detta med temping

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...