Gå til innhold

Veldig svimmel men ikke kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt forrige svangerskap var jeg konstant kvalm fra uke 5. Nå er jeg ikke kvalm men veldig svimmel, selv i senga går det rundt for meg. er i uke 6 og har vært svimmel i 14 dager, føler noen ganger at det er rett før jeg går i bakken.

Noen som vet hva dette er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har noen medisinfaglig bakgrunn, så ville jeg kanskje tro du hadde lavt blodtrykk?

Skrevet

Jeg var også veldig svimmel rundt de tider av svangerskapet, men nå er det heldigvis bedre (er i uke 11). Sikkert lurt å sjekke blodtrykket. ;) Håper det går over snart da!

Skrevet

Hodepine er visst en vanlig følge av den økte mengden av horminet progestron, men jeg har ikke hørt noe om svimmelhet konkret.

Drikker du nok og spiser nok? Jeg har vært litt ør selv, og da hjelper ofte en appelsin, (aller helst med kanel på!)

Skrevet

Jeg var en del svimmel og det visste seg at jeg hadde veldig lav jernprosent. Du kan jo kanskje sjekke om det er det også. Og få sjekket blodtrykket som de andre sier :)

Skrevet

Heisann.

Det kan selvsagt være flere årsaker til at du føler deg svimmel om dagen, men en vanlig årsak er lavt blodtrykk. Dette får du garantert sjekket når du skal på kontroll. Det er faktisk ganske vanlig av blodtrykket går litt ned i begynnelsen av svangerskapet, og har du litt lavt blodtrykk fra før vil det merkes ekstra godt i form av svimmelhet. Jeg sliter litt med det samme selv. I følge min jordmor er det ingenting å bekymre seg over, men vær flink å drikk masse vann, og ikke reis deg for brått slik at du risikerer å svime av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...