Gå til innhold

Er det et "must" og eie hus og bil for og få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi eier hverken bil,hus eller førekort. Ikke har jeg jobb heller. Leier en 3-roms. Min mann har fast jobb men ikke advokat lønn. Så vi har utbetalt ca 25 000kr mnd og forsørger 2 barn + en til er på vei. Vi betaler husleie på 4500kr. Hva tenker du når du leser dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du burde ha fulgt med i norskundervisningen på skolen.

Skrevet

Hmm. Skjønner ikke helt hva mine skrive feil har med tema jeg spurte om men greit nok. HI

Skrevet

Hvis det er rett for dere - hvorfor i all verden bry seg om hva andre måtte mene?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har kjøpt. Når mannen din har utbetalt lønn på 25 000 pluss at dere har kontatsntstøtta og snart barnetryggd for to så burde vel ikke det være et problem. Siden dere ikke har bil heller så har dere vel ingen store utgifter heller???

Skrevet

Sliter litt med små gjeld som studielån og et par innkassoer. Men planen er selvfølgelig og kjøpe innen en 5års tid :) HI

Skrevet

Du spurte hva jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt, og jeg svarte.

Skrevet

Jeg tenker dere sansynligvis er av de som ikke har tatt de beste valgene tidligere i livet, og at dere får svi litt for det nå. Synd, men ikke for sent å gjøre noe med enda vil jeg tro.

Skrevet

Nei, gjør som dere selv vil. Ingen andre enn dere selv bestemmer.

Skrevet

Det er ikke et must, men jeg synes det er en god investering i framtida. Istedenfor å kaste 1000-lappene ut av vinduet betaler vi dem ned på lånet (ja, noe i renter også da, men ihverfall blir avdraget litt større og rentene litt mindre for hver måned). I tillegg koster barna deg mer og mer jo flere du får, så med 25000 (inkl. barnetrygd og ks?) i måneden vil dere få mer i lån uten barn enn med 3 - uten at det handler om å få "MYE" i lån, men så er det jo ganske begrenset hvor mye man kan få forutsatt at 25 000 er medregnet bt og ks.

Jeg er bare glad vi eier, selv når det oppstår ting som koster peng for en huseier - så lenge vi betaler ned på lånet som vi skal vil det aldri være noen som kan fortelle oss at vi må flytte fordi h*n skal bruke leiligheten selv el. - og skjer det noe og noe må erstattes er det vårt eget hus - ikke noen andres vi har "ødelagt" ;)

Skrevet

Hva jeg tenker? ...Vel, det første som faller meg inn er hva du gjør? Jobber, studerer, går hjemme? Hvor gammel er du? Er de to barne din mann forsørger dine, eller med en x?

Synes ikke det er et must med hus og bil...Men ser på det som en klar fordel ja (iallefall eget hus eller leilighet). For kan være vanskeligere å få så mye lån man ønsker med barn. Var omtrent det første de spurte om (nest etter inntekt) da vi søkte om lån iallefall...

Skrevet

ja, for meg er det ett must. Vil at mine barn skal få oppleve å bo i hus slik som jeg gjorde. Vil rett og slett at mine barn skal få oppleve å ha eget rom litt albuerom slik også jeg gjorde. Jeg er vokst opp med to hytter også, men det har jeg ikke råd til....

Skrevet

Tenker at du bør få deg jobb eller fullføre VGS...

Skrevet

Samme for meg hva andre gjør, men for meg var det helt nødvendig. Jeg må vite at jeg er praktisk og økonomisk uavhengig av mannen min!

Skrevet

Vel så lenge dere er happy så er det jo fint, men jeg foretrekker å ha det litt mer romslig økonomisk og dermed også ha en jobb før man får barn så man får svangerskapspenger. Liker også å eie egen bolig, ikke minst pga stabiliteten, men også da dette på sikt er mer lønnsomt. Og er vel også såpass bekvemt anlagt at jeg liker å ha bil og førerkort for å komme meg rundt. Men meg om det.

Skrevet

Går vel fint det:) en trenger ikke å ha alt, så lenge man har hverandre. Dere som eier- hvor gamle er dere og hvor bor dere? Ikke lett å være førsrtegangsetablerer i dag, selv bor jeg i by, og får ikke stort for 1.500.000. Er jo en prioriteringssak, men selv synes jeg det er penger ut av vinduet å betale en latterlig høy sum for å "eie" en borettslagsleilighet på 30 kvm...

Skrevet

Selfølgelig er det et must. Helst bør man ha båt med egen bryggeplass og et lite hus i Frankrike/Hellas/Spania e.l også, men det kan til nød komme senere.

Bare husk at alle barn har rett til Reima!

Skrevet

Nei, for å få barn holder det at man er forplantnigsdyktig :P

Men vi har ikke bil og det er ikke noe problem for oss. I dagens samfunn skal alle ha så jævla mye hele tiden, jeg tror ikke det er sunt...

Vi bruker bena, tar trikk, buss,tbane, tog, båt etc dit vi skal og det er ikke noe problem for oss. Jeg tror uansett bare det er bra for mini å venne seg til å gå eller bruke offentlig komunikasjon når man skal et sted. Bil kan fort bli en uvane...

Det hører med til historien at vi bort sentralt i Oslo da. Hadde vi bodd lang ute på landet, med en buss som går to ganger om dagen så hadde saken selvfølgelig stilt seg annerledes...

Men for oss er det ikke nødvendig!

Skrevet

Vi eier ikke. Vi leier, og synes det er helt ypperlig!

Det gir oss større frihet til å flytte og gjøre som vi vil!

Vi har ikke egen bil -bare firma bil. Og det holder i lange baner!

Så nei, det er ikke noe must!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...