Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg hadde glemt at man ikke skulle spise spekemat når man er gravid, og har kjøpt inn pitabrød og omelett-ingredienser til i morgen... Pleier å lage omelett med masse spekeskinke i, og putte inni pitabrød, men det blir ikke godt uten spekeskinke i jo! Men den ligger jo oppi omeletten og varmer seg en god stund, burde vel gå bra da vel?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 De råder til å ikke spise spekemat fordi det KAN være listeria eller toxo i.. Og da mener jeg ikke at det er en 50% sjangse eller en 20% sjangse, det er veldig liten sjangse, men fordi det er alvorlige konsekvenser så sikrer de seg. Jeg har hørt om tilfeller av Listeria i mat kanskje 2 eller 3 ganger i mitt voksne liv, så jeg tar sjangsen på å spise det i moderate mengder. Du velger såklart selv, men i all objektivhet så setter vi oss i bilen og kjører hver dag, det er langt mere risikabelt. Åneii, inntil nå har jeg så og si holdt meg utenfor spekemat debatten Det må være fenalår-suget som driver meg , heheh
Mrs. Bouquet Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Du kan jo ta hele omletten i steikeovnen en stund så er du sikker på at spekekjøttet er skikkelig varmebehandlet.
dinadina Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Bytt spekeskinken med mager bacon slik at du får saltsmaken. Fabelaktig godt!
EinFrosk Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Grunnen til at en ikke skal spise spkeemat er fordi den er rå. Når den er stekt er den ikke rå lenger.
Pappalille Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Det Helene sier er så sant så sant. Vi setter oss i bilen og kjører, ofte fler ganger om dagen, og det er vel strengt tatt farligere sånn statistisk sett =) Alt med måte er vel et greit uttrykk, og varmebehandles det så er sjansene enda mindre. Synes du skal kose deg om du klarer det jeg =)
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Ok, så det holder å steke den på en stekepanne altså=) Ja, det er sant det, er jo veldig sjelden man blir syk av det... Jeg kjører jo bil hver dag - og jeg er en stor fare i trafikken...=P
tett og nett Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 er bare å hive spekeskinken i fryseren til i morgen. da ska d være trygt å spise
elida08 Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 stek spekematen litt først, leste et sted at både frysing og steking dreper disse bakteriene.. hiv deretter over eggene og resten.... Tror jeg at jeg ville gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå