Gå til innhold

Noen som har små barn med epilepsi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på sykehuset for å utrede lille frøkna.

Er veldig spent på hva de finner og evt hva som blir gjort.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke, men er.. eller var. Er vel en stund siden jeg kunne defineres som "lite barn" i grunn.

Ville bare si lykke til - epilepsi trenger aldeles ikke å være verdens undergang :) Ikke engang som barn, var sjelden jeg tenkte over det i grunnen. Men jeg tror det hadde mye med at mamma og pappa la veldig stor vekt på å at jeg ikke var syk - de lot meg herje som alle andre barn.

Skrevet

Har en gutt som har vært igjennom de testene der. Har hatt to besvimelser (mulige anfall?) og et grand mal anfall...

Det er nå 1,5 år siden, og han har ikke hatt anfall siden. Tok søvn EEG og fant unormal hjernebølgeaktivitet. Får han et anfall til, må han begynne med medisin. Men vi satser på at han slipper dette:)

Han er en aktiv og glad gutt, som ikke plages i det hele tatt.

Storesøsteren min og moren min har også epilepsi, så jeg er veldig vant til det, noe som jo er veldig greit med tanke på erfaringen som kan brukes i forhold til gutten min:)

Skrevet

Ok.

Frøkna var er 10 uker og har hatt noen anfall nå og da.den siste uken har hun hatt det hver dag og i går hadde hun 6 stykker...

har tatt eeg og den var fin.skal til mr på torsdag så får vi se.

Skrevet

Jeg har en sønn på 1,5 år som har epilepsi, fikk første anfall da han var 5 mnd. Fikk time til EEG to dager senere og da hadde han anfall jevnt utover dagen og ble lagt inn. Vet ikke om de undersøkelsene vi gikk i gjennom er rutine hos alle, men vi tok flere EEG målinger, MR, CT, spinalvæskeprøve, blodprøver og vanlige legesjekker. De fant ikke noe annet enn overaktivitet i hjernen under anfall. Det er ganske vanlig å ikke finne noen bestemt årsak til anfallene. Han ble satt på forebyggende medisiner og jevnlig kontroller. Bare si fra hvis det er noe mer du lurer på. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...