Gå til innhold

spørsmål om Mor Signes babyteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strikker på det skrå teppet Der man begynner med 3 masker og øker.

Jeghar ikke oppskriften lenger og skal begynne på ned trappingen

For å få hullkanten må jeg jo gjøre samme kastet nå også, men hvor feller jeg da av?

Noen som forsto og vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

eg har oppskriften et sted, men husker ikke hvor. Men eg mener du strikke de to vanlige maskene som blir på utsiden av hullraden og så et kast og så tre rett sammen... men om eg finner den oppskriften skal jeg se om det stemmer

Skrevet

Takk for svar!

Ja om du har oppskriften så er det kjempefint

Tenkte kanskje man felte av en på hver side altså første etter kastet og så på samme sted på slutten av hver pinne?

Takk i alle fall

Skrevet

Dersom Mor Signes babyteppe er det fra Nøstebarn, er det nok det samme som " babyteppe med hullrad" som jeg har på et sånt oppskriftskort fra Nøstebarn.

Der står det iallefall fra felling: Strikk 3 m. 1 kast, 3m sammen i begynnelsen av hver pinne. Når du har 6 m igjen feller du 1 m per pinne til 3 m igjen. Fell av.

Håper dette var til hjelp!:)

Skrevet

Takk ja det var til hjelp

Da hadde 3hososs rett over her

Jeg hadde i alle fall helt feil

Ja ja da skal vi begynne på siste etappe på strikkingen:)

Skrevet

Hei!

Jeg strikker også på dette teppet, og er så usikker på når jeg skal begynne å skrå innover igjen...

Hvor langt måler ditt teppe fra bunn til "sidekant" før du begynner å strikke innover igjen?

Takk takk! :)

Skrevet

hm jeg får prøve å måle :)

Jeg har strikket etter nøstebarn oppskrift med 2 nøster (de store) og på anbefalte pinner. tror det var nr 6

Da er det egentlig sånn at når man nesten har brukt opp ett nøste så begynner man på nedtrappingen.

Greit å begynne før man har brukt opp hele det ene nøstet siden man kan strikke litt ujevnt.

Skrevet

Ok takk!

Jeg har nemlig strikket dette teppet tidligere, og da syns jeg det ble for lite.. Skikkelig kjedelig når man har brukt så lang tid på det.

Men da brukte jeg riktignok et annet garn, så hadde ingen retningslinjer å følge mht størrelse.

Får måle med det gamle og iallefall strikke litt ekstra! :)

Skrevet

Hei!

Jeg driver også å strikke på dette teppet, men jeg synes det var litt "rart" at det skal strikkes tre masker sammen på fellingen. For når man strikker på økningen så strikker man tre masker og et kast- økes en maske for hver pinne. Men når det skal felles så strikker man 3 masker, 1 kast og tre masker sammen, det betyr jo da at man feller to for hver pinne, eller hvis dere skjønner hva jeg mener?

Skrevet

Hei igjen!

Se bort fra det forrige innlegget mitt, det er rett det som står i oppskriften, bare jeg som er litt forvirret... Lurer på om man kan skylde på hormonene?

Det er i allefall feil det jeg skrev!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...