Gå til innhold

Hvordan utsette ønsket om baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg bruker for mye tid på Bim, men jeg har så utrolig lyst på barn. Jeg er 21 år og føler meg såå klar for å komme meg videre i livet! Jeg går siste året på bachelor og har vært sammen med kjæresten min i to år. Han er et par år eldre enn meg, men han føler seg ikke helt klar ennå. Han også studerer og har to år igjen. Er det noen her som har fått barn i 22årsalderen og kan fortelle hvordan det var? Synes dere det var for tidlig? Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for at jeg skal klare å vente. 2008 er baby-boom året, og "alle" rundt meg får jo baby!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er noe man burde være enige om å få. Om ikke begge ønsker det og du "setter han i fella" så kan det slå tilbake på deg. Men drøm i vei og start planlegging av dato for når du vil prøve, anbefaler å vente til du er ferig med studiet ditt og har jobbet i noen mnd først. Mht. penger.

Alderen din er perfekt! 20-25 er den perfekte alder å starte å få barn i.

Skrevet

Ja, aldersmessig er det jo ideellt. Men eg innbiller meg at han vil vente lenge:( Sikkert iallefall 4-5 år til. Synes det er så vanskelig!

HI

Skrevet

Mitt tips til deg er å begynne å bearbeide samboeren din mhp barn med en gang. Finn en måte uten å mase, men slik at han må tenke over saken og forberede seg.

Det blir sikkert litt langt, men jeg vil fortelle utdrag fra min historie...

Jeg begynte for sent med å forberede samboeren min... Jeg gikk alene med barneønsket mitt fra jeg var 20-21 år og i allefall 4 år framover fordi jeg var student og mente at jeg burde være ferdig med å studere og ha jobbet nok til å få permisjonspenger før vi fikk barn. Jeg gikk derfor og modnet og bearbeidet tanken i flere år, og så slapp jeg katta ut av sekken. Da viste det seg at samboeren min gjerne ville "leve livet", få seg en skikkelig jobb, reise rundt i verden, bygge hus etc. før vi fikk barn. Det var et slag i ansiktet og jeg forsto hva jeg hadde vurdert feil.

Jeg sluttet på pillen fordi jeg ville få tilbake syklusene mine og se hvordan kroppen reagerte. Selvfølgelig så sa jeg dette til samboeren min før jeg gjorde det, men jeg gjorde det klart at dette var noe JEG ville fordi jeg ville at kroppen min skulle være klar for prøving når han endelig ville prøve en dag. Han sa ikke så mye til det egentlig. Vi brukte først kondom flittig, og så ble det hopp av i svingen (jeg hadde så totalt uregelmessige sykluser, på opp til 180 dager, så eggløsninger var det få av). Til slutt i sommer så ble det "skjer det så skjer det" og nå er jeg gravid og vi gleder oss begge to. Da det skjedde var det plutselig helt greit likevel!

Så får jeg til slutt legge til at jeg nå har fylt 26 år, så det tok meg i allefall 5 år å komme hit. Jeg håper at dere får baby raskere enn oss! :-)

Lykke til i allefall!

Skrevet

Finnes det ikke en eneste ting du gjerne vil ha gjort før du får barn?

Som å reise som bagpakker gjennom asia eller europa..

Interrail..

Er urettferdig å presse gutten din til å få barn. Men det er ingenting galt med å dele drømmer om en fremtid sammen med barn. Det var sånn jeg og typen min startet å drømme. 3 mnd senere var jeg gravid...

og da hadde vi kun vært sammen i 6 mnd!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...