Gå til innhold

gulping og luft i magen...

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 3 uker som gulper masse, selv om han raper.... roer seg på brystet mitt etter mating og raping, men når jeg legger han ned så våkner han, blir urolig, kaver, og gulper, dette gir seg ikke etter en gulp heller, han bare fortsetter.

så jeg sitter jo oppreist med han hele natta. litt sliten kan du si.

what to do??

og så har han vondt i magen, han skriker og promper. noe jeg kan gjøre for å få ut mere luft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen barn gulper noe enormt, selv om de ikke svelger luft.

Ammer ungen godt? Er sugeteknikken god?

Råd jeg fikk, og som fungerte, men mine gutter som hadde mye luft i magen.

Får de bare mm er promping en rap som ikke kom opp - sitat hs:) Ta opp barnet etter et par minutt, rap og legg barnet til. Det meste av luft kommer først i måltidet, og det kan legge seg så mye mm over at det ikke kommer opp. Rap etter måltidet, og det kommer stort sett to om en passer på. Minifoam kan hjelpe, men skal ikke brukes over lenger tid. En ts fenikkel te kan gjøre samme nytten. Kanskje gulpingen minsker om all luft er ute?

Hadde ikke store gulpe problem selv, men de hadde kolikk og luftsmerter.

Skrevet

Det hørtes prikk likt ut som vår gutt. Vi fant ut at han hadde melkeallergi da han var 3 mnd. Han gulpet vanvittig mye, og var veldig urolig. Er nok vanlig for mange uten at det er noen form for allergi, men vi kommer hvertfall til å være veldig obs på det neste gang. :) Det kan kanskje hjelpe å holde bena hans sammen og dytte dem opp slik at knærne presser litt på magen. Da kommer det ofte litt luft ut. Det kan også lønne seg å ta pauser i ammingen for en rap før man fortsetter, f.eks hvis man skal bytte bryst. Ellers ville jeg fulgt litt med på hvordan gulpet ser ut. Er det tynt som melk, eller er det tykt og klumpete? Sprutgulper han eller er det bare vanlige oppstøt. Håper du finner en løsning, det er fryktelig slitsomt når de gulper så mye. Lykke til!

Skrevet

Heisann.

Nå sier ikke jeg at dette er det som feiler gutten din, jeg forteller bare om vår erfaring, så får du velge selv hva du tenker om det :-)

Eldste her holdt på sånn helt ifra han var nyfødt. Han gulpa utrolig mye, måtte skifte tøy på han x-antall ganger til dagen. I tillegg så hadde han utrolig mye luft, han feis konstant og var veldig urolig.

Når han var 4 mnd fant vi ut at han hadde melkeallergi, han begynte da på melkefri mme og ble helt fin over natten!

Nå ammet jeg gutten vår frem til da, men han var en av de svært få som ikke tålte mm heller.

Visst du ammer så kan du prøve å kutte ut alle melkeprod. i din kost i ca 2 uker og se om det bedrer seg.

Bare et tips, men for all del, det trenger jo slette ikke være noe allergi :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...