Gå til innhold

Fødselsdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått fødselsdepresjon :(

Jeg føler ikke det jeg vil føle. Jeg er konstant sinna inni meg. Jeg driter i alt.

Jeg tenkte å ringe legen for en prat....om jeg tør....

Hva skjer videre derfra? Medisiner? Samtaler?

Kan du som har hatt fødselsdepresjon være så snill og fortelle meg hva som skjedde med deg?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har opplevd dette?

Skrevet

jeg har ikke opplevd det, men vet at det er veldig vanlig! søk for all del hjelp, du kan nok få samtale-terapi og eventuelt anti-depressiva. Er bedre at du søker hjelp tidlig enn at det går lang tid og du går på en skikkelig smell! hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Jeg har det og fikk hjelp gjennom Helsestasjonen. De tar det veldig alvorlig. Kan også ta det med lege men jeg møtte ingen forståelse der.FØlte det hele var altfor "tungrodd" i det systemet liksom. Si det til helsesøster neste gang du er på sjekk med den lille eller ta kontakt med de for en avtale. De hjelper deg garantert. Du kan be helsesøster henvise deg til psykologen som er tilknyttet helsestasjonen og så tar du det videre derfra. Det er veldig viktig og få hjelp. Jeg drøyde det altfor lenge, trodde det ble bra av seg selv. Har aldri hatt behov for psykolog eller hjelp til å takle hverdagen.

Det går nok bra men få hjelp så for du kan. Lykke til.

Skrevet

Du har alt fått gode svar, så ville bare tipse om at det i ukens KK stod en fin artikkel om dette. (eller var det forrige ukes blad, jeg kjøpte det i butikken igår hvertfall).

Skrevet

jeg hadde fødseldepresjoner med første mann var akkurat slik som deg. gikk til samtaler til lege og helsesøster.

ble kvitt det for en periode. fikk en datter for ett halvt år siden og nå har eg fått depresjoner igjen. sliter veldig med det. har så vidt begynt å snakke med legen min igjen. og det beste er å gå til samtaler og prøve å ungå medisinene.

så ring legen din. det hjelper virkelig å snakke, om ikke, skriv ett brev så slepp du å fortelle alt og det er lettere å få ned alt da. jeg skrev brev til legen min og han syns det var veldig greit, for da fikk jeg ut alt. og holdt ikke igjen på noe.

Skrevet

Tusen takk for gode svar

Har nå bestillt time til lege.... gruer meg til å snakke om det

men vil bli "normal" igjen

HI

Skrevet

ville bare si at jeg har opplevd det men er nå frisk som en fisk:) Men det tar tid så vær tolmodig og hold ut.

Jeg kontaktet og helsestasjonen og fikk snakke med psykolog der og hadde jevn kontakt med min fastlegen.

Brukte medisiner i 6 mnd og det hjalp meg til å fungere i hverdagen

Skrevet

ser du har fått en del svar, men tenkte kanskje mitt innlegg kunne være til hjelp.

slet veldig med depresjoner når jeg fikk førstemann, fikk ikke hjelp, så det forsvant aldri helt. for 3mnd siden ble jeg mor for andre gang og som sist ble jeg deprimert.

denne gangen sa jeg klart ifra at jeg vil ikke ha det slik, snakket med fastlegen og helsestasjonen og fikk hjelp.

i dag går jeg på kid-kurs ( kurs i depresjonsmestring), har hadt veldig utbytte av dette. deler ( bare hvis man vil) med andre i samme situasjon hvordan det er og være deprimert og hvordan man skal komme seg ut. går også til samtale hos psykiatrisk sykepleier ved siden av.

vet ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde vært tøff nok til å si ifra.

begynner å se lys i tunnelen, så jeg vet godt at man blir bedre av å få hjelp:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...