Gå til innhold

Kobberspiral vs hormonspiral??


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Har tenkt å få satt inn spiral etter neste fødsel..

Nå bruker vi bare kondom fordi jeg blir så påvirket av hormonene i p-pillene.. (Dårlig humør, dårlig sexlyst m.m)

Hva anbefaler dere da?

Og har dere noen gode ord om de forskjellige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter førstemann gikk jeg på carazette,denne er med hormoner og jeg blødde s¨utrolig mye...

Denne gangen,etter nr to,ville jeg prøve spiral og prata med legen om det og hun anbefalte kobberspiral da jeg blødde så mye av carazette!!

Forløpig virker det veldig greit og ingen plager hittil,uansett er det ikke det dyreste hvis jeg skulle måtte tatt den ut...

Så jeg er iallefall fornøyd foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk selv på cerazette og blødde helt sykt selv.. så det er ikke noe alternativ.. men hørt mye bra om spiral.. orker ikke kondom etter nestemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kobberspiral. er fornøyd med den jeg. åsså kostet d meg kunn 250 kr å sette inn:)

blør litt mere men er bedre enn hormoner syns jeg, for jeg blir veldig sint. mister all sex lyst osv med p pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kobberspiral, og er kjempefornøyd. Det fristet å prøve hormonspiral når jeg fikk høre hvor mange som praktisk talt mistet blødningene helt, men etter mer tenking endte jeg opp med kobber. Hormonprevansjon har jeg tidligere fått helt syke humørsvingninger av, i tillegg til null sexlyst.

 

Har hatt kobberspiral et halvt år nå, og med unntak av den første mensen etter at den ble satt inn, har det ikke vært store blødningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...