♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hvis man kjøper dette brukt, hvordan kan man vite at det er i bra stand? og hvor mye betalte dere for pianotimer?
piano♫ Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Ved å ta med noen som har litt peiling... Eller ved å kjøpe hos forhandler. Jeg tok pianotimer via musikkskolen - kommunale satser der.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Allid hatt så lyst å lære meg det, og føler nå at jeg har tid til det. Hva sånn ca er satsene og hvor lenge dreiv du på før du følte at du ikke trengte flere timer??
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Det kan du ikke vite om du ikke tar med en fagmann eller kan en del om piano. Pianoforretninger som også selger brukte piano selger med garanti og de folka kan jobben sin. Er det et veldig billig piano som noen selger via finn, eller et gammelt tungt ett, og det er veldig billig - er det sikkert ikke av beste kvalitet/helt i orden. Men det kan være helt ok å starte med:) Uansett må du ha en pianostemmer hjem til deg etter kjøpet. Går du på en piano butikk kan du lære litt hvilken merke som er bra og hva du skal se etter. Jeg har stor respekt for de som driver en slik butikk her i Bergen i alle fall. Jeg husker ikke hva jeg betalte. Var gjennom musikk skolen, men har i voksen alder tatt litt timer med en lokal helt og det kostet:)
piano♫ Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Det er veldig gøy. I musikkskolen betalte vi vel 1600 kr i året. Det er innmari billig. Noen musikkskoler tilbyr voksenopplæring, men ikke alle. Skal du ut på det private markedet blir det nok mye dyrere. Jeg spilte hos lærer hver uke i 12 år, jeg - og enda har jeg masse å lære. Skulle gjerne fortsatt med lærer, men det er nok ikke noen her jeg bor som er aktuelle... Her ender jeg opp med å være lærer selv ;-). Hvor lenge du må holde på for å være "god nok" kommer jo helt an på hva som er målet ditt...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2008 Barndomsveninnen min lærte seg å spille helt av seg selv, ikke hatt en eneste pianotime og i dag er hun en kjent pianospiller og sanger som har gitt ut cd. Men for de fleste trengs det sikkert mye trening vil jeg tro?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2008 er det spesielt dyrt med akkurat det å lære seg piano eller er det sånn med alle instrumenter?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2008 dytt tihi:-)
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Finnes mange gode lærebøker, og det kommer jo litt an på hva målet er. Skal en spille til sanger til eget bruk osv. er egenlæring supert, og kanskje en da har lyst å betale for litt timer for å komme videre. Vet en ikke om piano er noe en vil drive med er det en løsning å låne en synth eller kjøpe en billig som barna kan bruke - og se om en liker "piano".
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg holder på å lære meg fele på egen hånd. Den ene gutten min skal begynne til neste år, og jeg har aldri spillt et strenginstrument før:)
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2008 burde man kjøpe synth hos pianoforhandler da sikkert og hvor mye ligger de på?
mamma&urokråka Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 Vil bare si at det er forskjell på synth og piano altså. Da jeg var mindre gikk jeg og lærte å spille piano, men jeg klarte ikke å øve hjemme på synth, fordi det kjennes helt annerledes ut.. Kan ikke "ta i" noe, tangentene gir ingen motstand osv.. Burde tenke over hvordan man stiller seg til det. Pluss at synth som regel har en oktav eller to (6 eller 7) mindre enn pianoet har ( alltid 8 oktaver) Tar du pianotime privat må du nok regne med 300-400 kr timen, så er nok lurere å gå kommunalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå