Gå til innhold

Den beste babysenga for oss med katt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi har to nysgjerrige guttepuser er jeg veldig opptatt av å kjøpe riktig seng til vår nyfødte! Altså, jeg ønsker meg at den er relativt liten, står opp fra gulvet og har "myggnetting" over. Litt frustrert nå, da jeg syns jeg bare finner store sprinkelsenger. Har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest elissa2
Skrevet

heia....

vi har 3 nyskjerrige puser som mr en gjerne prøver seg en tur oppi senga.......vi har vanlig grindseng, slik som en kan justere bunnen og den ene siden på.

vi kjøpte en sånn svær sengehimmel som er gjennomsiktig, og henges i en krok fra taketden kan trekkes rundt hele senga, og da ga pusekattene opp:)

Skrevet

Lurt! Hvor fikk du kjøpt en sånn sengehimmel?

Gjest elissa2
Skrevet

jeg kjøpte min på ikea, for 149 kr. her jeg bor har de av samme typen på baby butikkene hvor en får kjøpt grindsenger,vogner og lignenede. litt dyrere der en på ikea da men......

Skrevet

hvorfor ikke bare lære katten at den ikke har lov å gå opp i sengen?? det gjorde jeg med min katt. han gikk i babysengen EN gang og aldri mere.

Skrevet

Hva slags magisk katt du har? Min katt går det ikke an å lære noen ting. Hvis hun ikke får viljen sin slår hun seg vrang og er bare sur. Trodde katter var såpass sære at det ikke gikk an å lære dem noe. Alt må skje på eget initiativ?

Men min plan er å rett og slett ikke ha katten i rommet hvor babyen sover..

Skrevet

Det finnes eigne kattenett for sprinkelsenger. Var i vertfall for ca 5 år sidan.

Gjest elissa2
Skrevet

gi meg oppskriften på den oppdragelsen på katten, for jeg har nemlig prøvd alt mulig på mine 3 rampepuser, men de lærer rett og slett ikke......

Skrevet

Jeg har katt, å hun var veldig ivrig på å hoppe opp i kurven vi har i stua som babyen skal ligge i når den kommer.. Synes jo det er viktig at katten blir kjent med babyen så den ikke blir sjalu å stikker av, men er jo litt redd hun plutselig skal hoppe opp i kurven da.

Har et teppe i kurven nå så det skal se litt fint ut, ikke det teppet babyen skal bruke, så har jeg kjøpt en "get-off" spray såm jeg har sprayet litt med på teppet, det gjør så pusen holder seg unna.. Og hvis hun likevel har hoppet oppi har jeg sprayet rett atme pusen, da får hun fart på seg, så nå rører hun ikke kurven lengre:-) Hun blir redd bare hun ser sprayflasken, så en stund lot jeg flasken bare stå i kurven.. men nå har hun lært.. Man får kjøpt sprayen på dyrebutikken.

ellers har jeg babysengen stående på soverommet, og dær trenger ikke pusen gå inn..

Gjest elissa2
Skrevet

jeg har også en slik get off spray som jeg har kjøpt på dyrebutikken, men den skal ikke brukes inne står det......er det to forskjellige typer spray? en til innenørs og en til utendørs bruk, eller har det ingenting å si????

Skrevet

Den jeg har kan brukes innedørs.. Men har sett sprayer som bare skal brukes utendørs og, så det finnes forskjellige:-) Vet ikke om det har noe å si heller, tror bare at den som skal brukes utendørs lukter sterkere, men er ikke sikkert det er farlig og bruke den inne likevel, kanskje bare at lukten vil merkes bedre for oss som ikke har katteneser..

Skrevet

Den jeg bruker nå lukter forresten litt myggspray, mens den jeg hadde før kjente jeg ikke noe lukt av, så den var kanskje litt bedre sånn sett. Men hun på dyrebutikken anbefalte den jeg har nå, så måtte jo prøve, men synes det ser ut som de begge hadde samme effekt på pusen uansett, så tror nok den nesten uten lukt ville vært like bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...