Samsung123 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jenta på 3år ber om å få legge seg rett etter barnetv, og det får hun. Da er det tannpuss og nattklem og så inn på rommet å lese en liten historie, synge de faste to sangene...så begynner problemene. Hun er stuptrøtt, men nekter meg å gå ut av rommet. Nå er det så ille at jeg må ligge sammen med henne helt til hun sovner. Og hun har blitt en mester i å holde seg våken kjempelenge. Pappa får ikke legge henne, men i dag skulle han prøve..... Hvordan komme seg ut av denne rutinen her med å måtte ligge sammen med henne til hun sovner? Hun kommer bare løpende til stuedøra og hyler av full hals viss vi bare sier god natt og går ut. Har dere erfaringer å dele, og noen gode tips til hva vi kan gjøre for at hun skal kunne sovne på egenhånd? Tidligere har hun alltid kommet inn til oss på nettene, men det fikk vi bort ved at hun fikk klistermerker etter hver natt hun sov i sin seng, og en liten gave etter 6-8 klistermerker. Har sagt at hun skal få 2 klistermerker viss hun sovner på egenhånd og mamma kan gå inn i stua, men det virker ikke som hun helt forstår dette..... HJELP........
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hva med en trinnvis nedtrapping: -ligge sammen med henne i sengen -sitte sammen med henne i sengen -sitte ved siden av sengen på en stol -sitte på en stol midt i rommet -siite på en stol utenfor rommet F.eks over 1 uke.
Samsung123 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Har vurdert den ja:-) Kom så langt at jeg satt på senga. Tok inn en stol i rommet, men hun spratt ut gang på gang av senga... Jeg holder på å tørne her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå