Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Giftet meg nylig, og ønsker å tørke brudebuketten. Hvordan kan jeg gjøre det uten at det koster tusener? Funker det med hårspray? Hun på blomsterbutikken mente jeg bare kunne tørke den ved å slutte å vanne den, siden det er roser, vil den ikke falle fra hverandre. Stemmer det virkelig?
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Lurer jeg også på ) Jeg har bare hengt min opp til tørk, og har tatt hårspray på. Syns å huske at man kunne ta på det. Men om det stemmer vet jeg ikke, så håper på svar her
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 De fleste blomster forandrer farge når de tørker. Det beste er å løse opp buketten og legge en og en blomst i en spesiell blå sand som er beregnet til å tørke blomster i, da bevarer de fargen. Spør i fargehandel. Følg bruksanvisningen. Dette var ganske vanlig for noen år siden. Spesialbutikker som drev med det. Så må du sette sammen buketten igjen etterpå. Dette er ikke enkelt å få pent for en uprofesjonell. Personlig ville jeg heller passe på å ta mange gode bilder av buketten. Bedre det, enn å ta vare på visne blomster. Buketten må ihvertfall henge opp-ned mens den tørker, da kan du kanskje bevare noen roser en stund.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Det burde du tenkt på når du valgte ferske blomster og ikke plast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå