Gå til innhold

Hvordan bevare brudebuketten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Giftet meg nylig, og ønsker å tørke brudebuketten. Hvordan kan jeg gjøre det uten at det koster tusener? Funker det med hårspray? Hun på blomsterbutikken mente jeg bare kunne tørke den ved å slutte å vanne den, siden det er roser, vil den ikke falle fra hverandre. Stemmer det virkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på :))

Jeg har bare hengt min opp til tørk, og har tatt hårspray på. Syns å huske at man kunne ta på det.

Men om det stemmer vet jeg ikke, så håper på svar her :P

Skrevet

Ingen som har lure tips til oss?

Skrevet

De fleste blomster forandrer farge når de tørker. Det beste er å løse opp buketten og legge en og en blomst i en spesiell blå sand som er beregnet til å tørke blomster i, da bevarer de fargen. Spør i fargehandel. Følg bruksanvisningen. Dette var ganske vanlig for noen år siden. Spesialbutikker som drev med det. Så må du sette sammen buketten igjen etterpå. Dette er ikke enkelt å få pent for en uprofesjonell.

Personlig ville jeg heller passe på å ta mange gode bilder av buketten. Bedre det, enn å ta vare på visne blomster.

Buketten må ihvertfall henge opp-ned mens den tørker, da kan du kanskje bevare noen roser en stund.

Skrevet

Det burde du tenkt på når du valgte ferske blomster og ikke plast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...