Gå til innhold

Andre som er plaget med svimmelhet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32+5 og veldig plaget med svimmelhet. Hadde det mye i 1.trimester og ble sykemeldt pga det, så forsvant det i 2.trimester, men nå er det tilbake værre en noen gang. Har problem med å lese, se på tv, jobe på pc o.l Legen har sjekket alt med blodtrykk, blodprosent, jern etc, men de finner ikke ut av det, og mener det må være hormonelt. Noen andre som er plaget med det samme? Det er jo så slitsomt, får vonft i hodet og ser dobbelt store deler av dagen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjennom hele svangerskapet hatt lavt blodtrykk, noe som har gjort at jeg blir veldig fort svimmel og til tider holder på å svime av. Men har ikke merket at jeg ikke klarer å se på TV osv....I og med at det ikker er noe galt med blodtrykket ditt vet jeg ikke hva det kan være..men synest du bør mase på legen din slik at du får en grundig sjekk...Ikke for å skremme deg eller noe, men jeg hadde noe som het virus på balansenerven når jeg var liten og da hadde jeg det sånn som du skriver at du har det..bare at jeg kastet opp hver gang jeg reiste meg i tillegg..Nei, ring fastlegen din i morgen tidlig å be om å få en henvisning til noen som kan gi deg et bedre svar en at de bare tror de vet hva det er:o)

Lykke til!

 

Skrevet

Takk for svar:) Jeg skal til kontroll hos fastlegen onsdag morgen så da skal jeg mase mer på henne, er jo fryktelig ubehageleig å gå sånn.

Skrevet

Jeg har hatt det akkurat som deg. Alle prøver var fine, men likevel så var jeg veldig svimmel både i første del av svangerskapet og har vært det nå fra uke 30. Har tilogmed besvimt flere ganger på tuben på vei til jobben.

 

Hadde ny jordmor sist, og tok det opp med han. Han mete at det var Vena Cava, og pga at babyen ligger i seteleie så presser det mye mer på Vena Cava om natten, slik at jeg blir kvalm, svimmel og uvel om morgenen. Har vært hos akupunktør pga seteleie, og hun satte noen ekstra nåler mot svimmelhet og kvalme. Det hjalp faktisk veldig og kan absolutt anbefales.

 

Det er forferdelig å gå rundt å være svimmel hele tiden. Håper du føler deg bedre snart.

Skrevet

Da skal jeg høre med med legen på onsdag. Jeg er også kvalm og uvell, allemenntilstanden er rett og slett ganske dårlig. Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...