Gå til innhold

Hva kan gyno se??? (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til gyno onsdag denne uken...

I forbindelse med en/to cyster og muskelknuter.

Dette er en ny, privat gyno som jeg tenkte å spørre litt om hun kan se om jeg har egg, EL og evt mensen osv.

Jeg mistenker nemlig at jeg ikke har eggløsning og skulle ønske syklusene mine var mye kortere...

Har ikke fortalt noen av vi prøver, er unge og tenkte det kom til å klaffe fort.

Så feil kan man ta.... Det tar tid, muligens skyldes det p-pille bruk i noen år..

Men lurer hvertfall på om hun kan se om egg ligger klare når det er 1 uke etter mens???

Og når kan man ta sånn blodprøve for å se om man har hatt EL?

mvh meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke med 100 % sikkerhet hva de kan se.... men har de innvendig UL kan de i hvert fall se en hel masse.

På meg så hun at eggstokker/leder o.a. var i tipp topp stand. Hun nevnte ikke noe om cyster, så tror ikke jeg har det.

Hun kunne også se at jeg nettopp hadde hatt EL, og ikke minst at alt lå veldig klart til en ev. befrukning :)

I tillegg tok jeg blodprøver som bekreftet EL......!

Ellers kan de jo ta en del prøver osv. for å bekrefte/avkrefte ev. sykdommer osv.

Lykke til :)

Skrevet

Hei=)

Jeg var hos gyn og der tok hun innvendig UL og hun sa at jeg hadde masse fine egg, allt var veldig bra og at TR var på vei.

Jeg tok også noen blodprøver som viste at jeg ikke hadde EL så ofte, men det visste jeg fra før for jeg kan gå 3 mnd uten at TR dukker opp.

De kan også se kjønnsyktdommer på blodprøven, hun spurte meg om jeg hadde khlamydia og da lo jeg litt så sier jeg: Nei, det har jeg ikke så det trenger du ikke å sjekke siden jeg hadde jo vært sammen med han i 2 år, men jeg hadde det likevel for det kan ligge i flere år uten at du merker noe!!!!!

De er kjempe flinke!!!!!!

Vi er ikke så gamle vi heller, vi er 21 år..

Nå tar vi Pergotime som skal få i gang EL, de første tablettene er tatt og jeg vet det er mange som har blitt gravide på de=)

Masse lykke til!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...