*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 komme i bryllupet om de ikke får ta med barna. De har rett og slett rotta seg sammen og blitt enig om at ingen av de kommer om vi ikke endrer planene våre å tillater barn i bryllupet. I tillegg har de utspekulert fått ei av jentene på 6 år til å spørre oss selv om hun kan være blomsterpike.... Nå vil jeg bare avlyse... å gifte meg alene med vitner på tinghuset..... Hva skal jeg gjøre?????
Minimo <3 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 nei, fy flate for noen duster.. vettu hva du gjør? du gjør det som du har planer om, så får de bare bli hjemme.. da har dere hvertfall din familie der;) de knekker nok selv til slutt.. bare vent å se;) ingen kan komme å ødelegge dagen deres bare fordi de er imot barneforbud!!! syns det er patetisk.. jeg har selv bestemt at det ikke får komme barn i bryllupet.. unntatt min sønn og min lillebror på 12.. nei vettu hva.. de har virkelig sunke lavt.. lykke til uansett:) håper det ordner seg
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Da får de bare være hjemme...Det er deres dag ikke de andre sin. Skjønner at noen kansje har lyst å ha med barna, men de må jo respektere ønskene DERES. For noe tull sier nå jeg. Om de blir dårlig stemning pga det her så anbefaler jeg på det varmeste å gifte seg i ved en ambassade eller sjømanskirke=) Det er stas det og dere får dagen akkurat som dere vill uten maset slekt... Kos dere!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Så teit av dem...!!! Vet ikke helt hva jeg hadde gjort... Hadde i allefall ikke endret på planene mine for å passe deres ønsker. Om jeg noen gang hadde vært på gli, så hadde det vært over for min del... Men det er nå meg! Hadde sikkert endt opp med min opprinnelige plan. Hvis ditt (og mannens) ønske er å ha et "ordentlig" bryllup, så hadde jeg hatt det. Ikke gå på tinghuset alene hvis det ikke egentlig er det dere vil. Uansett tror jeg (og håper for familien hans skyld...) at det bare er tomme trusler. Når dagen er der vil de nok komme likevel. Så er det vel mange andre også dere vil feire dagen sammen med? Som ikke truer med å ikke komme? Disse ville jo ikke kommet om dere tok en tinghus-vri... Nei, stå på ditt du, og følg din egen plan. Hvis det er så ille for dem så får de vel bare holde seg hjemme da. Det er dem andre vil le av....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Gift deg uten dem :-) Så kan de sitte hjemme å sture pga barnsligheter. Det er ditt bryllup og de skal respektere dine valg! Og de ikke skjønner det så kan de bare ha det så godt. Skjønner godt at det er frustrende for deg og din mann, ønsker dere lykke til. Og ikke la dere presse av furtne barnslige voksne!
Junipien Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Herregud, er det voksne mennesker dere har med å gjøre? Det høres jo helt horriblet ut og havner litt inn under kategorien "barnehagetrass", spør du meg. Det er jo ikke familiens bryllup, men deres. Vi hadde også mange runder med barn/ikke barn, men det endte med ikke barn i bryllupet og jeg har ikke angret et sekund. Nei, skal de være barnslige SFO-ere så får de fikse en egen fest, for deres fest er ikke et barneselskap! Masse lykke til!!
ChaNu Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Kompromissforslag: Det går jo eventuelt ann å gjøre litt begge deler - barn i kirken, og så må de små hjem med en barnepasser? Bor de på hotell får de ta med barnepike dit eller bli igjen der eller eventuelt får barna bli hjemme med en av de voksne. Når dere har bestemt at festen er barnefri bør de respektere det!
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 små barn har da ingen interesse av å sitte i ro og stille i maaaaaange timer i en middag?!?! ikke trenger de å se at de voksne drikker alkohol heller synes nå jeg da. Ingen som skal få ha med barn i vårt bryllup heller, kun vår sønn som da vil være 1 år og 3 mnd.
katrine ønsker 09baby Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 har aldri hørt om barnefrie bryllup,syns det er merkeli. synes et bryllup en en fest for hele familien. kunne ikke tenke meg et bryllup uten små festpynta sjarmører. og når er i såfall en nedre alderen for deltagelse i et bryllup. har selv vert i 3 bryllup når eg var liten og brudepike i ett og husker det som fantastiske feiringer der hele fammilin er samlet. syns folk er helt hysteriske om at alt skal være så perfekt at det er ikke plass til barn. trist...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Det har ingenting med å være hysteriske over at det skal være perfekt. Der synes jeg faktisk at du er er veldig urettferdig katrine ønsker 09baby. Det er ikke alle barn som hadde hatt det noe gøy i visse typer bryllup. I vårt tilfelle er det slik at hele opplegget ikke er barnevennlig. Det passer ikke å ha barn springende rundt på en båt hvor det kan skje ulykker og i verstefall drukningsuykker. En annen sak er at jeg synes IKKE at barn skal sitte å se på at voksne folk skal drikke alkohol og at visse kanskje blir berusa. Å BTW ble det ikke spurt om hvilke meninger folk hadde om barn i bryllup men ett råd når situasjonen var blitt som den var blitt....
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2008 Tusen takk for svar til dere som har skrevet seriøse svar til meg:) Jeg kunne vel regne med at jeg ikke skulle bli syndebukken mitt i alt av en eller annen bruker som måtte slenge inn ett innlegg som ikke egentlig omhandler spørsmålet mitt direkte. Men vi har hatt en prat med familien å kommet til enigheten om at barna skal få bli med i den festen som blir når vi komme hjem igjen. Barna "passer ikke inn" i konseptet vårt når det skal være i utlandet. Derfor lager vi en avslappet grillfest for alle barn med litt mer fokus på de også når vi komme tilbake:) Hvor det iIKKE vil bli servert alkohol heller! Takk igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå