Førstegangsmamma80 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Er ikke så vant til å ta fly selv og dette blir første tur med baby ever. Hun er snart ni måneder. Dette er en innelands flytur på cirka en time, så ikke så voldsomme greiene. Flyr med Norwegian. Etter mye om og men har jeg bestemt meg for å ta med den vanlige sportsvogna vår, bugaboo Reiseforsikring vil vel dekke om det blir ødelagt? Noe spesielt jeg må tenke på? Må man betale ekstra for vogn hos Norwegian? Må man ta ut lufta i hjulene? Kan man ta med en liten boks fruktmos inn på flyet? Andre ting man må huske på?
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Koster penger hos Norwegian for å ta med vogn. Har ikke flydd de selv, men når vi fløy til syden i sommer måtte vi ikke ta ut luftene i hjulene. Vognen blir pakket inn (må gjøre selv) Ja det er lov å ta med all slags barnemat på flyet. Husk å gi pupp/flaske eller smokk ved take off og landing så ikke h*n får dotter i ørene. Vi fløy med Spanair og vognen var like fin og hel begge veier. Kanskje en ny spennende leke® Vi fløy i 5,5 timer hver vei med lillegutt som da var ca 5 mnd. Det var ikke noe problem, så da går det helt sikkert kjempe fint med en times flytur også.
kitty08 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 er det bugaboo bee du har? vi har reist med den (usa-london-oslo-by i norge), tok den med til gaten og fikk sjekket den gate til gate. ikke noe problem, og vogna var like fin frem og tilbake. (bortsett fra IDIOT på gardermoen som hevdet at den var for stor som"trille" og krevde at vi sendte den. Vi brydde oss ikke omdet har sa og det var ikke noe problem gjennom sikkerhetskontrollen eller ved gaten). Har man med seg en trille har man jo en plass babyen kan sove (i tilfelle forsinkelser ol). (Og babyen er kanskje for stor for bæresele?, og å bære på en baby hele tiden er helt uaktuelt!) Ellers til en på ni mnd, såha men noen nye spennende leker slik at det ikke blir for kjedelig ;-). Og det kan være greit å ha forventningene nede - ja, det blir ofte litt skriking (så om det ikke blir det, så er det bare positivt). Vi har flydd 16 ganger og vært på opp til 22 timers turer, så worst case: en time med skriking - det går bra!!! ;-) God tur, det går nok glimrende. Alt av mat/drikke til babyen kan tas med om bord. Ta med nok bleier og klesskift i tilfelle tilfelle forsinkelser og styr.
Førstegangsmamma80 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for svar!!Begynner å innse at den "billige" norwegianbilletten ikke er så billig likevel. Når jeg må betale for vogna to veier. Jaja. Artig med tur uansett da. Har cameleon. Vet ikke åssen den er i forhold til bee, men innbiller meg at den ikke kan gå som trille...
Live30 Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg og lillegutt var ute og fløy med Norwegian for ca 1 mnd siden. jeg måtte ikke betale noe ekstra for vognen og jeg hadde med bagvognen som jeg sendte som spesialbagasje.........
Sebbelita Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg måtte heller ikke betale noe ekstra for vogna da jeg reiste med norwegian for noen mnd siden... Et tips er å gi babyen nesedråper før du går i flyet. Det sa de til meg på apoteket, det hjelper til så de ikke får så lett dotter i ørene. Og det er visst ofte det de skriker av, fordi det er vondt...
It's all about me Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Ser ut som at du har fått svar på det meste, bortsettfra: Ja du bør slippe ut en del av luften i hjulene. Luft utvider seg jo som kjent i høyden og hjulene kan briste. Jeg har enda ikke opplevde det de gangen jeg har glemt det, men det er uansett ikke bra for dekkene å bli spent til bristepunktet som de jo blir.
NNN* Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Vi har også Bugaboo Cameleon og har aldri sluppet luften ut av dekkene... Det har alltid gått bra og vi har flydd en del ganger!
Yo&La+spire Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Har aldri flydd med barnevogn, men har flydd langt (to dager, soer-amerika) saa kan komme med litt generelle raad; Ja, du kan ta med deg fruktpure, barnemat gjelder ikke under reglene om ikke flytende paa flyet (vi fikk ta med baade mat, frukt og vann til jenta vaar). Ta med en baeresele du kan bruke paa flyplassen, visst du ikke skal ha med vogna til gaten. Tungt aa gaa med ungen paa armen i "timesvis";) Leker paa flyet. Kjedelig for smaa barn selv om det bare er en liten tur. Kjeks eller noe aa gnage paa er en vinner;) Skift bleier naar det er mulig....dvs paa flyet er det kjipt med bleieskift. Ta ull paa babyen. Temperaturforskjellene gjor at de lett kan bli syke, og ull regulerer varme. (er vel kansje tid for ull i norge uannsett naa men....det kan fort bli litt kaldt paa flyet). Lykke til med flyinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå