Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg jobbet som vikar før jeg gikk ut i permisjon og nå har jeg ingenting å gå tilbake til.. Jeg tenker og tenker på dette.. hvordan det skal gå når permisjonen er over.. skal selvfølgelig gjøre alt jeg kan får å få noe jobb. Kan sikkert få noen vakter der jeg var vikar men alt er så usikkert og det blir et problem med barnepass og bil (her vi bor går bussen veldig sjeldent og ikke senere en 9 på kvelden) Men alt dette skal ordne seg, det går seg vel til Mener ikke å være klagete eller at jeg ikke vil jobbe men har ligget søvnløs noen netter og lurt på hvordan i huleste dette skal gå... Det jeg lurer på er om jeg har krav på dagpenger fra Nav når jeg bare har vært vikar og ikke har hatt fastjobb?? det blir jo sikkert ikke mye uansett men alt teller og litt er bedre en ingenting! noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hei! Ikke bekymre deg:) Var i akkurat samme situasjon som deg, og fikk dagpenger fra den dagen permisjonen gikk ut. Eller dvs minus 3 ventedager som de kaller det. Trengte bare en bekreftelse fra tidligere arbeidsgiver om at vikariatet var slutt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg er har heller ikke noe arbeid å gå tilbake, å er veldig sikker på at lillemann ikke får BHG plass til min permisjon går ut. Jeg er alenemor, men kan jeg søke på dagpenger eller? Får jo sikkert OS og andre stønader, kan jeg søke dagpenger mens jeg går i permisjon. Eller noe annet for å komme i gang?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Hi her. Skulle ønske jeg viste men har ikke peiling. Tror du mister noe av OS eller permisjonspenger hvis du har annen inntekt..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Du får vel ikke dagpenger når du mottar OS. Du får ca 20000,- utbetalt inkl farsbidrag, dobbel barnetrygd, kontantstøtte så lenge du ikke har barnehageplass osv. Du kan velge å være hjemme i 3 år, eller du kan jobbe litt og få redusert OS beregnet ut ifra hvor mye du tjener.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Okej. wæh, får vi alenemødre så mye :S men når gutten nå fyller 1 år skal jeg søke om kontantstøtte da eller? han er 9 mnd nå. Jeg tviler på at jeg får BGH plass til permisjonen min går ut, så det blir vel så jeg går hjemme med han lengre. Men vi skal vel klare oss.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Å alenemødre klager på dårlig råd... Tror jammen det er på tide å bli alenemor...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Det er vel for at noen alenemødre endelig har mye penger å bruker de på klær, stæsj osv. til seg selv vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, du må søke om alle stønader, også KS. Du får dekt inntil 60% av BHG utgifter og kan også søke om bostøtte dersom du har høy husleie. Håper det går bra med dere, ønsker dere lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå