Gå til innhold

Bekkenløsning eller muskelstrekk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om smertene jeg har skyldes begynnende bekkenløsning eller "bare" en muskelstrekk. Legen min mener det er muskelstrekk. Symptomene er som følger: har ensidig vondt inni ca midt på rumpeballen, ståler litt opp i ryggen og litt nedover mot låret. Får ofte følelsen av at det "låser"seg inn der i rumpa. Kjenner "murring" i lyskene og det gjør vondt å sitte. Hvis jeg sitter for mye gjør det vondt å gå og å ligge...

Hvis det er muskelstrekk, hvor lenge vil det evt ta før det går over, slik at jeg vet at det ikke er bekkenløsning..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være begynnende bekkenløsning det der. Har ikke hatt muskelstrekk så kan ikke uttale meg om det. Men har hatt bekkenløsning.

Skrevet

Tusen takk for innspillet! "Godt" å høre fra en med erfaring med bekkenløsning! :)

Skrevet

Dette er nok (dessverre) bekkenløsning... akkurat sånn det begynte med min 1., og sånn kjenner jeg det begynner hos meg nå... er ca 6-7 uker på vei.

Skrevet

Ja og jeg som trodde jeg er tidlig.. :) Jeg er ferdig-gått 10 uker, så det er kanskje derfor legen min mener det bare er muskelstrekk og ikke bekkenløsning. For man har vel den oppfatning at bekkenløsning kommer mer mot slutten av svangerskapet, da bekkenet utvidere seg og forbereder seg på fødsel?! Har lest at det at bekkenløsning også kan forårsakes av hormonforandringer... ??

Skrevet

Bekkenløsning kan komme i alle faser av svangerskapet. Jeg fikk det like tidlig i mitt forrige svangeskap også, og ble 40% sykemeldt fra uke 11...

Noen merker jo at de er gravide før de har tatt testen, for de kjenner det på bekkenløsningen..

Lykke til! du får lese deg opp på bekkenet ditt og ta det HELT med ro i månedene fremover!

Skrevet

Bekkenet begynner å forberede seg og vide seg ut tidlig i svangerskapet. Alle gravide har bekkenløsning, noen av oss får smerter under bekkenløsningen, det er det du (kanskje) kjenner nå.

Skrevet

Hmm det var det da... å ta det med ro.... Legen min mener det er muskelstrekk så da blir det hverken roligere dager på jobb eller henvisning til fysio... Hvis ikke det blir bedre på 1-2 uker så får jeg heller insistere at han skal vurdere meg på nytt med tanke på evt. bekken løsning da...

Skrevet

Er det BL går det i hvert fall ikke over, så det merker du innen en uke eller to tenker jeg! Håper på at det er muskelstrekk da...;o)

Skrevet

Ja sant nok! :) Ja ja sånn er det med disse "jappe"-legene...! Har ikke tid til å høre deg ferdig når du er hos de før de har stilt diagnosen men har super mange på lista si sånn at de tjener mest mulig penger hrmf! (vet jeg er litt urettferdig her altså... :o) ) Takk for at du delter din erfaring med meg! Var til veldig hjelp!! Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...