beggeto Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har fødselspermisjon men den er over om 3 uker. Jeg har sagt opp jobben min fra når permisjonen er over. Og da skal jeg begynne i en ny jobb og min samboer skal ha 6 uker pappapermisjon. Min nye arbeidsgiver ønsket at jeg skulle være med på en workshop to dager i neste uke. For å få til dette må evt mannen min være hjemme de dagene og så blir jeg hjemme to dager i hans permisjon i stedet. Tror dere det kan gå? Må vi snakke med nav dersom vi skal bytte to dager? Og har jeg egentlig lov til å jobbe når jeg har permisjon? Og har jeg lov til å jobbe en annen plass enn der jeg egentlig er ansatt i den perioden?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Du kan gjerne gjøre det sånn du beskriver,at du jobber og han er hjemme,og så tar du to av hans dager senere. Du har lov å jobbe hvor du vil,ingen binding på arb.giver. Jeg hadde hvertfall gjort det du beskriver viss jeg hadde fått ny jobb.
beggeto Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2008 Må jeg si fra til nav da? Sånn at de holder tilbake fødselspenger for to dager på meg som jeg får senere, og omvendt på han? Eller er det lovlig å bare gjøre det uten å si noe? (Bare for å redusere papirarbeidet...) Og kan jeg gjøre som jeg vil ovenfor min arbeidsgiver som jeg har permisjon fra nå også? De betaler jo ut foreldrepengene mine. Virker jo litt spesielt at jeg skal motta penger fra de og så gå på jobb et annet sted..
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg visste ikke at du mottok foreldrepenger fra arb.giver.... Da er det litt verre liksom... Men jeg hadde tatt sjansen for det om jeg... Trenger egentlig ikke si fra til nav,det reduserer papirarbeidet som du sier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå