Ronja&Odin Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 ... annonsen jeg har sett på finn noen gang tror jeg.... sende hunden sin bort og regne med og få valpene hennes og ha hu på utstilling... ÆRSJ for noen tragiskt dumme mennesker... http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15084009&sid=xz9scanwhxH195627&WT.svl=Link
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Da kan du virkelig ikke ha sett mye stygt. Så vidt jeg vet er dette helt vanlig for oppdrettere å gjøre. De vil vel ikke at tispene deres skal måtte bo i kennel, da?
~sjiraff~ Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Og hvorfor i all verden var det så dumt da? Om man selv innser at man har for knapp tid til hunden sin så er det vel bedre å prøve å gi den bort istedet for å avlive f.eks?
Ksenia & Anjem Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Skjønner ikke hva som var galt med annonsen?
mamman til to gutter Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Vi hadde en hund på for når jeg var liten. Den bodde hjemme hos oss og var med oppdretteren på utstilling av og til og de parret den to ganger sånn at den fikk valper. Da bodde den hos dem fra hun fødte til valpene var levert. Vi fikk komme på besøk når vi ville og det ville vi ofte fordi vi bodde rett i nærheten. Oppdretteren var like glad i hunden som vi var og selvom den stort sett var med oss på ferie, kunne de stille opp hvis vi av en eller annen grunn ikke kunne ha henne med oss. Oppdretteren hadde noen hunder selv også, og av og til hjalp vi henne med avlastning av (noen av) de hundene også. Helt vanlig å ha hunder på for, men det vanlige er vel å ha dem på for fra de er små valper, ikke fra de er to år.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Du tuller nå sant? Dette er da helt vanlig, og at man setter de bort på fòr ved 2 års alder er heller ikke uvanlig. Mange oppdrettere vil se an hunden om det er en potensiell avlstispe/hanne, og stille den selv, få oppdragelsen i orden, før de tar avgjrelsen om fòr, omplassering, salg eller å ha som hjemmehund. Dette er smart, ikke dumt, for hunden sin del. Mange oppdrettere har ganske mange hunder, men ikke plass eller tid til å følge opp hver enkelt like bra. Da er fòr en utmerket løsning.
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Hun var kanskje ikke så flink å forklare hva hun ville fram til i annonsen, og om man ikke kjenner litt til "for- konseptet" fra før, virker det kanskje litt snålt ja. Men det ser jo ut som hun har hundens beste i tankene ved å gjøre dette, så jeg ser ikke så mye galt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå