3barnsmamma<3 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Flere som skriver ønskebrev til føden? Jeg skal ha mitt tredje keisersnitt tidlig i desember. Skriver et ønskebrev for å få ned mine tanker og ønsker. Hvordan skriver dere brevet? I stikkordsform eller mer utfyllende? bare ønsker, eller tanker rundt det hele?
alvilde Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 jeg ble henvist av fastlegen min til en jordmor på sykehuset.sånn at jordmor kunne hjelpe meg å skrive det
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Hadde i grunn ikke tenkt å skrive noe sånt brev, men så ville jm at jeg skulle det for å få fortalt litt om hvordan svangerskapet har vært osv. Jeg skriver ikke så veeeldig detaljert, men ikke helt stikkordsform heller For eks: -Vil gjerne klare meg uten epidural og ikke ha no mas rundt den om det ikke er absolutt nødvendig. -Vil gjerne sitte i badekar elelr prøve akupunktur -Vil ha babyen opp på brystet så fort som mulig - Vil IKKE kjenne på hodet når det står i åpningen og vil IKKE se morkaken. -Pappaen vil klippe navlestrengen og holde babyen mens jeg blir sydd osv. osv dette er de enkleste punktene da..
LilleBjella Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg hadde ikke tenkt å gjøre det. Vet ikke helt hva jeg skal skrive, da jeg ikke har lyst til å planlegge for meg, men se ting an underveis. Men mest av alt, kan jeg ikke skjønne at jordmor skal kunne huske det som står der? Dvs, hun har vel ofte flere fødende å passe på samtidig, og det er ofte travelt. Kan ikke forstå at de står og pugger disse brevene? Og sånn som navlestreng, kjenne på hodet osv, det blir man vel spurt om? (Bare jeg som lurer altså)
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Var sånn jeg tenkte også, at jeg ville ta det som det kom Men jm mente at de bl veeeldig glade for fødebrev så da skrev jeg et. Sånn hun forklarte meg så var det visst ganske nyttig for dem fordi fødekvinner er så forskjellige hun kan komme fra en kvinne som hadde heeelt andre ønsker og behov enn hva du har og da er hun på en måte innstilt på at du ønsker det samme. Ikke bestandig like lett å fortelle hva man kunne tenke seg når man er midt i en sånn situasjon heller hehe.. Fikk beskjed om å legge fødebrevet bak alle fødselspapirene mine slik at jm kan titte litt på det nå og da, de pugger det nok ikke nei, men de lærer deg litt bedre å kjenne på en måte. Ble spurt om å kjenne på hodet ja, men jeg var ikke himla interessert i å ta den diskusjonen når jeg hadde ligget med pressrier i en halvtime og var midt i enda en HARD rie bedre å si ifa først. Morkaken bare holdt de opp uten å spørre først :-S lukket heldigvis øynene rimelig fort, for kvalmere greie har jeg ikke vært borti. Så er det jo noen som vil ha barnet rett opp på magen, mens andre vil at de skal vaske han/henne først, sikkert greit for jm å vite det på forhånd også.
alvilde Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 når man skriver ønskebrev så kommer det frem på dataskjermen når du ringer å sier du er på vei til føden. hvis dere skjønner hva jeg mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå