Gå til innhold

Når du ser ei fei dame eller mann, hva tenker du da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. at vedkommende er slaskete og ikke bryr seg om kroppen og helsen sin. At vedkommende mest sannsynlig sitter hjemme det meste av dagen og stapper i seg junk food, chips, snop, sjokolade og brus. At de rett og slett er skyld i sin egen fedme!!!

Eller tenker du:

2. Stakkar, de har sikkert en sykdom som gjør dem overvektige som for eks; lavt stoffskifte eller at de er avhenige av spesielle medisiner som gjør at de blir overvektige.

Eller tenker du:yt

3. Denne tjukke stakkaren kommer sikkert fra et hjem der alle var overvektige noe som til dels skyldes gener, og et dårlig kosthold som for det meset besto av junkfood og sjokolade.

Eller den siste:

4. Den jævla feite tullingen får sykemelding eller ennda værre: den feite tullingen blir uføretryggdet sånn at han slipper å jobbe, men i stede kan sitte hjemme og spise seg ennda feitere sammtidig som han lever på dine skattepenger. Du irriterer deg grønn at han får en masse ytelser for noe han selv er skyld i!!!

Hva tenker du?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis tenker jeg ikke noen av disse alternativene. Har forhåpentligvis ikke for vane å tenke for mye på folks utseende.

Men det hender jo enkelte ganger at jeg har lurt på om det er sykdom eller særdeles dårlig livsstil inni bildet.

Ofte tenker jeg at det overhodet ikke kan være lett å være overvektig, og at det er litt trist for dem det gjelder.

Jeg tror jeg har fått mer forståelse av hva det vil si å være overvektig mens jeg har gått gravid! Pga egen graviditet har jeg kanskje fått litt mer forståelse for at det kan være ganske tungt å mosjonere etc for de som er tunge.

Men nå har jeg et spørsmål til deg, HI:

Hva er det som gjør at du spør om dette?

:)

Skrevet

fy f... for et innlegg...

er vell ingen som er "feite" fordi de har så jævli lyst...

har selv venner som har blitt mobbet i hele oppveksten pga vekten..

og vet hvor mye de sliter nå i ettertid pga av det.

det kan ødelegge selvtilliten til et menneske for resten av livet!!!

folk som kritiserer andres utseende er nok bare usikker på seg selv!

Skrevet

tenker ingenting... men engang så jeg en som var så diger at jeg ikke kunne ungå og glo og tenke IHELVETE HUN VAR ENORM.

Skrevet

jeg tenker at her er det jammen noen som har spist opp maten sin...

Skrevet

Ingen av delene. Jeg er slank selv, og har ingenting med andre folks ulike kroppsfasonger. det eneste måtte være at det må være fungt å være så tykk (hvis de er svært overvektige) og at det må være helsemessig uheldig for dem.

Skrevet

Fascinerende feit, stakkars mennesker, eller få hjelp nå!

Skrevet

ingen av delene..

Jeg tenker:

"å gud, tenk om det EGENTLIG er sånn jeg ser ut!"

Skrevet

Vel.. jeg jobber i butikk. Og der er det en gutt som skiller seg litt ut når han handler... Han er kanskje 200 kg++ og er like stor som de man ser på sjokk dokumentarer! Men han handler drittmat sånn som sjokoladekake, godterier, pizza, diverse junk food og brus, så på en måte kan det jo virke som om han er skyld i sin egen overvekt. Men jeg tenker at det er synd på slike mennesker, for de kommer inn i en ond sirkel på et punkt og spiser mer og mer og får lavere selvtillitt.. Og jeg tenker det er synd på slike mennesker, for de får stygge blikk og folk som peker på de uansett hvor de går utenfor huset sitt!

Skrevet

Jeg tenker herregud det der er sikkert en av de anonyme på dib

Skrevet

Det kommer så utrolig ann på hvor velstelt personen er. Dersom det er en feit person i joggis, usminka med fett og ustelt hår - da tenker jeg mitt. Dersom det er en person som er tykk, men lekre klær, velstelt, pent sminket og i det hele tatt ser bra ut, da tenker jeg ingen ting :)

Så alt i alt kommer det ann på hvordan personen tar seg ut.

Jeg tenker mer om tynne, ustelte mennekser, enn tykke velstelte mennesker - med andre ord :)

Skrevet

Jeg lurer av og til på om personen hadde vært like overvektig dersom han eller hun hadde måttet følge meg og mitt levesett og kosthod til punkt og prikke, la oss si i ca. 6 mnd.

Og så tviler jeg en del på det.

Skrevet

Legger ikke merke til vekten før personen er svært overvektig. Tror hverken på gener eller sykdom som en fullverdig forklaring/unnskyldning fordi jeg har brukt den selv. Skylder litt på familien, ikke genene, men livstilen en lærer barna - og så synes jeg synd på personen fordi det er en lang vei å gå til en sunn vekt.

Skrevet

Ingen av delene? Om en person er ekstremt overvektig legger jeg gjerne merke til det og konstaterer at "oi, han/hun var særdeles tjukk," men utover det bruker jeg ikke gå rundt og lage fantasiscenarier om livet til vedkommende.

Hva med "hva tenker du om du ser en dame med en hund på gata"?

a) Hun har sosial angst og det er hennes eneste venn i livet

B) Hun har nok stjålet bikkja!

c) Ungen hennes er allergisk og hun er en dårlig mor og har sikkert ikke Reima-dress heller.

Seriøst, er det normalt å gå rundt og reflektere grundig og negativt over tilfeldige fremmede mennesker man ser?

Skrevet

Tenker nok at hun har spist litt mer enn normalt.

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å se på andre mennesker slik jeg vil at andre skal se meg; jeg vet ingenting om deres livssituasjon, jeg vet ikke noe om hva som driver dem, og de stygge tankene jeg måtte finne på å gjøre meg helt uten grunnlag, vel det sier mer om meg enn hun som gikk foran meg i rare bukser...

Skrevet

Fy fader så utroligt umodent!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg tenker ikke noen av delene. Når jeg ser en feit dame tenker jeg at jeg selv ikke vil se slik ut.

Ser jeg en feit mann tenker jeg ingenting. Jeg har ingenting imot menn med litt eller mye ekstra. Min har ingenting ekstra, men jeg hadde ikke hatt noe imot en på 120kg. Det mener jeg seriøst. Spiller ingen rolle sålenge han er snill.

Skrevet

Jeg tenker at de sikkert har en sykdom som gjør det..

Men vet jo om noen som stapper i seg allt mulig rart og ikke mye av det er så sunt, de kan jo bare takke seg selv da...

Tenker også at de kanskje har hatt en dårlig oppvekst, mange foreldre som gir barna dårlige vaner fra begynnelsen av og det er ikke bare bare å venne seg av, kjenner flere som har det problemet... :-( Synes synd i de for de har ikke valgt det selv, skal mye tid og krefter for å klare å gå ned da...

Skrevet

Har aldri sett en dame eller mann som er fei!! Har det noe med feieren å gjøre? For da tenker jeg; gud så svart du er!!!

Skrevet

Dette prøver jeg og leve etter: Man skal ikke dømme andre!!!!!!! Hva om man er stor?? Spiller ingen rolle for MEG hvilken figur andre har..

Hvis du legger merke til det så er faktisk "store" mennesker mye blidere enn tynne....

Skrevet

jobber også i butikk, og jeg bryr meg meget lite om hva folk handler eller hvor store dem er.. viss du ser rundt deg så er det mer overvekt enn undervekt, og vi lever i 2008, det er ikke sånn at ALLE glor dersom mann har noen kilo for mye, da er det nå heller personene som glor som er teit!

men må si at jeg legger merke til en dame, som så vidt kan gå, hun handler her jeg bor fordi hun ikke vil bli igjenkjent der hun selv bor...jeg har jobbet på denne butikken i snart 2 år, og har aldri sett hun handler annet enn dritmat! kan jo hende hun handler sunne tng der hun bor men... da tenker jeg: stakkar, du kunne vert tynn viss du hadde villa!

Skrevet

Tenker at det er en logisk grunn til at de er sånn.

har vært 150 kg selv og veier 75 i dag.. Så jeg VET at det er ikke bare for at folk spiser og spiser... det er faktisk en GRUNN til at folk spiser..... Ikke kun for at de er sultene...

Tror folk skal være veeeeeeeldig på vakt åssen de ser på de "feite" i dagens samfunn, det er faktisk sånne som dere "tynne" som er med på å gjøre folk til tykke til tider..

La folk være tykke, tynne , småeller store.... Bruk tid og energi på andre ting....

helt ærlig så syns jeg faktisk veldig synd på folk som er ektremt overvektig, men det er pga jeg selv har vært der. Er veldig gla for jeg har fått den sjansen å få et "nytt" liv.....

Skrevet

jeg tenker svaralternativ 5) ingen verdens ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...