Gå til innhold

trenger hjelp fra dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er stengt på legekontoret. å jeg kom ikke gjennom til føden..

jeg er 29+6 i dag..

da jeg gikk i byen isted så fikk jeg sånne rivende og stikkende smerter nederst i underlivet.. jeg måtte stoppe opp flere ganger å lene meg inntil noe. det var ikke kynnere for magen ble ikke hard eller noe..

følte bare at noen satt med en kniv å kjærte rundt der nede.. var helt på gråten.. samboeren kom å henta meg pga jeg klarte ikke mer..

han spurte om jeg ville på sykehuset, men jeg sa av en eller anna grunn nei selvom jeg var på gråten pga det gjorde så vondt.

noen som er like langt som har kjent at det bare river skikkelig helt nede? akkurat som om det blir dradd oppover innvendig.. vanskelig å forklare. vet at det er vanlig med stikkende følelse i begynnelsen av svangerskapet pga ting fester seg, men nå er jeg jo strax 30 uker på vei..

bekkenet føles som det har fått juling ( er det ikke det som er mellom hoftene? hvertfall der det føles som om alt bare er veldig strekt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I natt opplevde jeg det samme, bortsett fra at magen min ble pinnhard. Våknet av at jeg hadde skikkelig smerter nederst i magen.. Har hatt masse kynnere før, men ikke sånn vondt!! Ble skikkelig redd.... Håper noen vet hva dette er... Jeg er 30 uker på vei i morgen!

Skrevet

Høres ut som sånn bekkenet mitt kjennes ut innimellom.

Sånn at jeg ikke klarer å gå, men smerten gir seg når jeg satt meg ned f.eks. Hvis det ikke gir seg da ville jeg nok ringt legevakten kanskje..

Skrevet

Har hatt det samme de siste par ukene. Er også 30 uker.

Første gang jeg kjente det var en kveld jeg var på vei til å legge meg, plutselig stakk det skikkelig til i underlivet. Men det gav seg like fort igjen, og kjente ikke noe ubehag andre steder, så slo meg til ro med at det sikkert ikke var noe galt. Har kjent det inni mellom siden også, men ikke så kraftig. Sikkert bare noe som tøyer og strekker på seg.

Var hos legen i dag, og glemte selvsagt å spørre om det. Men jeg har hvertfall slått meg til ro med at det ikke er noe galt så lenge det går fort over og jeg ikke kjenner ubehag andre steder, i magen f eks. Kjenner godt med liv så babyen har det tydeligvis bra.

Skrevet

Dette er nok bare modningskynnere... har også hatt dette, siden uke 30.

Kommet og gått, i forskjellige varianter og styrker. Alt fra ubeskrivelige smerter som kommer uregelmessig og varer bare noen få sekuner, til murringer, stikninger.

Jeg har nesten slutta å tenke på det når det kommer.

Jeg kommer ikke til å mistenke at det er noen fødsel på gang før jeg virkelig VET at jeg har fødselsrier. Og man merker det når det kommer ;-)

Skrevet

Jeg har også hatt øyeblikk hvor det har føltes ut som en kniv har blitt stukket inn og vridd rundt der nede.. ifølge min jordmor er dette bekkenet mitt som hyler høyt (hennes formulering). jeg har ikke fullt bekkenløsning men noe som hun definerer som begynnende. Ved mye belastning av bekkenet mitt så kan det dunke og verke og være ganske ubehagelig. det har også begynt å gjøre vondt å snu seg i senga på natta. Og innimellom kommer disse voldsomme smertene som jeg nesten ikke vet å håndtere. og det er da ifølge jordmor bekkenet mitt (med begynnende bekkenløsning) hyler høyt. Eneste som er å gjøre da er å reise hjem og ta det helt med ro. Legge seg på sofaen med god samvittighet så får heller det som evt måtte vært gjort taes imorgen. For vi vet jo alle fryktelig godt at forsvinner gjør det ihvertfall ikke =)

Skrevet

Glemte si jeg nå er 33+5 dager

Skrevet

blir hauegal om jeg har begynnende bekkenløsning. for det føles som om jeg har fått juling mellom hoftene foran. men ikke i ryggen, den er heeelt fin :)

det stopper ikke å gjøre vondt selvom jeg ligger nede.. altså stikkinga er gått over, men følelsen av at mini røsker i eggstokkene mine forsvinner ikke..

vet ærlig talt ikke helt hvor bekkenet er.. kan noen forklare meg litt nærmere?

Skrevet

Jeg har bekkenløsning, og bare i symfysen. Det vil si i beinet foran, mellom hoftene. Skambeinet er vel det folkelige ordet. Og smertene sitter, foran, innunder meg, osv. Av og til føler jeg bunden på meg skal dette ut. Og kjennes ofte som om smertene sitter innvedig. Veldig stikkende og helt lammende smerter. Har jeg vært uforsiktig en dag går de ikke bort om jeg sitter, ligger, står osv, men til vanlig kommer de når jeg går. Kjenner så og si ingenting i korsryggen, rompa, osv.

Skrevet

hjeeeeelp :S der jeg også kjenner det :S

hva gjør du for at det ikke skal gå helt over stokk og stein?

Skrevet

Synes nesten det høres litt ut som skjedekramper jeg. Det hadde jeg mye med første barn. Uansett; ikke gå rundt å bekymre deg. Dra inn på føden (hvis du ikke oppnår kontakt pr. telefon.) og få det undersøkt. Hvid det skulle vise seg å være bekkenløsning, så kan jeg anbefale akupunktur på det varmeste! Var veldig plaget med det med mine to første barn, men denne gangen fikk jeg det behandlet med akupunktur ved første tegn og nå har jeg ikke antydning til smerter!

Skrevet

Da er det nok samme som her.

Jordmor sa jeg bare måtte roe ned, gå forsiktig o.l. Sitter mye på jobb og måtte passe på å ta ofte pauser og stekke kroppen, samtidig som en burde skaffe seg sånn spesialpute til kontorstolen. Det hjelper!

Det behøver ikke nødvendigvis gå over i bekkenløsning, bekkenen kan skrike litt likevel og så kan det gå over. Hos meg var det mye værre for et par uker siden, men så gikk det litt over. Kommet litt tilbake igjen nå i uke 33, men kommer og går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...