Gå til innhold

Uønsket på jobb.

Angeldoll m/ desemberprinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker nå.

Jeg har vært sykemeldt 100% i 3 uker nå, den sykemeldingen gikk ut på fredag. De neste to ukene er jeg sykemeldt 80% da jeg har lyst til å prøve å jobbe _litt_ i allefall, frem til permisjon. (Den er forøvrig 5 uker unna.)

Da jeg ringer jobben å sier dette, får jeg til svar: "Hvorfor driver legen din å prøver å tvinge deg til å jobbe hele tiden?"

Hvorpå jeg svarer at det er vel mer jeg enn legen som vil at jeg skal prøve å jobbe, fordi jeg ikke er komfortabel med å sitte hjemme hver dag, og jeg har veldig lyst til å prøve å jobbe litt.

Hvorpå min sjef svarer "Åja... Det blir så tungvint og ustabilt for oss skjønner du, når du skal _prøve_ å jobbe. Men jeg skal prøve å finne en dag i uka til deg."

Og jeg sitter igjen her, og vet ikke helt hva jeg tenker og føler.

De mener jo tydeligvis at det er vanskelig for de å tilrettelegge for meg, og at det rett og slett er bedre for meg å bare holde meg hjemme.

Og nå har jeg mest lyst til å ringe legen å si jeg er uønsket på jobb, og om jeg kan bli 100% sykemeldt ut tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er plaget med bekkenløsning, og valgte å søke om svangerskapspenger, siden jeg ikke makter å være på jobb med vondt og skal kunne fungere hjemme også.

Den avgjørelsen støtten min sjef fullt ut, for for de så er det bedre å ha et menneske som gjør jobben max effektivt da, ikke en som går på "halv tank", om du skjønner. Om du skal komme tilbake i en 20% stilling, vil du trenge like mye tid på å bli oppdatert som det er tid igjen til å jobbe på. Innviklet skrevet.... :P

Poenget er, du er nok ikke uønsket på jobb, men at det desverre er lettere om du ikke er der. Mener ikke å rettferdiggjøre det sjefen din sier, for en ting er hva han tenker, en annen ting er hva man bør si til sine ansatte.

Hør heller om du kan få en aktiv sykemelding? Slik vil det alltid gå en sammen med deg som yter max, mens du gjør det du orker... :)

Skrevet

huff, ja hva skal man si....

sjefer kan si mye merkelige ting... har en sjøl som kan ta motet fra en.

syntes du skal stå på ditt jeg! vil du jobbe så gjør det. kjenner jeg blir litt provosert av sjefens svar her.

vet ikke hvordan jeg skal muntre deg opp, er så dårlig på å skrive :( men jeg føler med deg og håper du er tøff nok til å stå på ditt!!

LYKKE TIL!

Skrevet

Hei! Skjønner deg veldig godt, selvom jeg kun er 12 uker på vei. Har vært sykemeldt siste to uker og ut neste. Sjefen vil at jeg skal sykemelde meg 100% ut tiden, noe legen min reagerte sterkt på. Har fått en del backup av både lege, familie og en advokat som er bekjent av familen. Stå på dine krav! Jobben din har ikke lov til å si annet en nat de støtter deg, og vil gjøre det beste for deg og det du ønsker. Vil du jobbe litt så har du krav på det, så lenge du ønsker og orker det selv. Jeg fikk beskjeden selv, best om jeg ikke stillte opp på jobb. Og de ønsker meg over hodet ikke av og på igjennom svangerskapet. Veldig hyggelig å sitte der å høre dette. Følte meg også uønsket, men de ville bare det beste for arbeidsplassen sier de. Nå får vi se hva som skjer her i leiren, gruer meg til å møte opp igjen når kvalmen er over.

Men hvertfall, sier det igjen; stå på dine krav og rettigheter ;) Du skal bare vite at arbeidstilsynet ser veldig alvorlig på saker som at gravide blir skvist ut av sjefen sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...