ANGEL81 Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 etter at vi fikk vår datter for 1,5 år siden er vi blitt veldig bevisste på hva vi får i oss. jeg har i løpet av det siste året lært så mye om mat enn det jeg har gjort på mine 26 leveår hehe.. jeg lurer på om der også er bevisste på hva dere spiser selv og gir barna deres? her er aspartam holdige mat og drikkevarer totalt forbudt.. ting som inneholder sukkerarter og ikke naturlig sukker er heller ikke lov her i hjemmet. men det er et trist faktum at myeeeee av matprodukter i norske butikker inneholder slike ting. f.eks rekesalat innh sukkerarter.. hva har sukker der å gjøre? jeg og mannen min blir ganske så oppgitt over dette. jeg hørte forleden at i sverige er azpartam holdige varer blitt forbudt? som f.eks brus uten sukker.. noe annet som sjokkerer meg og gjør meg rimelig forbannet er at vit b.17 ikke er tillatt i norge. dette er visst vitamin som en finner masse av i aprikos kjerner. de hindrer kreft, og i andre land finnes det eks. på folk som er blitt friske av å spise b.17.. leste her for noen dager siden en artikkel skrevet av berit austheim (naturteraput), der hun stiller spm tegn ved legemiddelindustrien. er b.17 ikke tillatt for det er så billig å få kjøpt aprikos og helbrede seg selv, at det vil true legemiddelindustrien som tjener rått på behandling av kreftpasienter? har selv mistet to kjære i nærmeste familie. begge barn som hadde kreft. så hvordan cellegift behandlingen tok knekken på dem..tror nok denne dritt behandlingen skader mer enn den gjør noe godt for kroppen.. nei det ble mye rot i innlegget mitt.. det er så mange tanker som svirrer i hodet ang dette temaet.. det er vel ikke uten grunn at ant kreftpasienter øker og øker..mange som sliter pga forskj. sykdommer osv.. spent på hva dere vil si om saken...
Gjest -<<- Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, vi er veldig bevisste på hva vi spiser og drikker. Uten at jeg dermed har noen som helst tro på at legemiddelindustrien står bak en gigantkonspirasjon som gjør at folk dør i hopetall. Og det lille jeg har lest om b17 hørtes ut som det reneste sprøyt og var utrolig dårlig kildebelagt.
hit og dit Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Njah, eg er relativt bevisst på kva eg et, men på langt nær så mykje som deg. Bur forøvrig i eit land der halvfabrikert mat er dritdårlig og et derfor mykje som er laga frå grunnen av (altså lite rekesalater og kjøpepizza, posesauser). Ang det med legemiddelindustrien så er det ein komplisert sak. Her eg bur så er det ein forskar som har funne ein god måte å behandle kreft på. Han er lege og proffesor, men han får ikkje godkjent middelet sitt på markedet og selger det som naturprodukt. Problemet er at det er veldig vanskelig å prøve nye kreftmedisiner. Det er mange regler og metoder, og i følge han er dette eit av dei vanskeligaste felta når det kjem til utprøving av medisine. Legemiddelindustrien har svært strenge krav på kva dei kan gå ut med å anbefale. Ikkje fordi dei vil tape penger, men fordi dei må vera så sikre på at det virker, ikkje er farlig etc. (klart penger speler ei rolle, men ikkje aleine). Kreft er eit såpass stort felt også, og det er mange bra behandlingsmetoder, så eg tviler sterkt på at legemiddelindustrien er trua av eit par aprikoser, da er ikkje denne naturterapeuten særlig opplyst om kva kreft faktisk er.
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 henger meg på pila (-<<-) sitt svar jeg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå