Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 6 uker på vei, tror det er 6+1, etter mine egne utrekninger, så har alt vært ok frem til nå, jeg har styra å stressa ganske greit da vi holder på å pusse opp... spm nr 1 er : når må jeg slutte å bære tungt?

Jeg har vært helt i god form frem til i helga, nå er jeg kvalm, sover dårlig, har rar mage, må legge meg ned fordi jeg er så svimmel og klarer ikke å anstrenge meg, da spyr jeg....så i dag er jeg hjemme fra jobb, makter ikke å komme meg dit en gang...har fått flytta legetimen som egentlig er på fredag frem til i morgen og skal ikke på jobb da heller, det jeg lurer på er om jeg kommer til å bli sykemeldt, føler på meg at hun legen jeg har er sånn : graviditet er ingen sykdom, litt kvalme tåler du!!!!!! Men nå er det ikke snakk om litt kvalme, det er snakk om total utmattelse..jeg har aldri vært hos legen min, for jeg er aldri syk, men bare hørt at andre har sagt at hun ikke sykemelder....er helt fortvila jeg nå, å opp det her er horminene rabiate, jeg griner å ler omverandre å kaldsvetter å fryser annehvert minutt... Huff....hva gjør jeg!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er helt utmatta av kvalme så tror jeg nok at du blir sykemeldt for en uke eller to...eller du får nå ihvertfall helt sikkert delvis sykemelding.

Lykke til!

Skrevet

ja jeg håper bare hun forstår meg, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis ikke, kan ikke være borte uten grunn heller, og jeg synest det er fortili å fortelle det til sjefen..... siden jeg bare er 6+1, men får håpe jeg bli sykemeldt, slik at jeg kan spy her hjemme....jeg er ikke av den bekymra typen, men jaggu fårn si denne kroppen tar noen krumspring om dagen.....nå er jeg nervøs for alt......redd for å ikke bli trodd å redd for å ikke komme meg opp om morgenen å redd for å være alene, nei dette er IKKE arti!! Redd for å spise, fordi jeg veit jeg blir dåli... nei , legen får seg en kiip pasinet i morgen!!

Skrevet

Forklar legen din hvordan du har det. ut fra det du skriver her bør du jo få sykemelding... om hun ikke sykemelder deg ville jeg byttet lege om jeg var deg... du kan jo ikke klare å jobbe når du har det slik. det er jeg sikker på legen din har forståelse for. men viktig at du forteller det slik du har det, ikke pynter på sannheten fordi du ikke ønsker å klage. Og man skal ikke altid høre på hva andre sier om legen... jeg møter mange leger gjennom jobben, og så hører man mye privat om andres synspunkter, erfaringer,hva man igjen har hørt ... osv... syntes ikke alltid dette stemmer... det som kommer fram er som oftest det negetive folk har å si om legen. ikke det positive.

lykke til hos legen i morgen. skal krysse fingrene for at det går bra og at du får den sykemeldingen du trenger!

skriv gjerne her og fortell hvordan det går.

Kommer til å tenke på deg!

Skrevet

Stå på ditt!! Det er du som kjenner kroppen din best....

Jeg ble sykemeldt en uke til å begynne med (da var jeg i uke 5), men ble ikke bedre så ble sykemeldt to uker til! Nå er jeg i uke 8 og nettopp fått ny sykemelding på to uker. Av den grunn at jeg er kvalm hele tiden og klarer ikke være i aktivitet for da spyr jeg, det sier seg selv at når kroppen er slik så må man lytte til den og holde seg i ro.

Og som du sier at du er redd legen skal bare si at graviditet er ingen sykdom, og det er jo kjempe sant. Men er jo ingen som klarer å gå på jobb når de har omgangssjuka (og for meg er det samme greia syns jeg, bare at det her er litt verre for det tar aldri slutt)

Så vil bare ønske deg lykke til og stå på ditt... du vet best!!

Skrevet

Du må oppdatere oss hvordan det gikk hos legen imorgen Briane:)

Skrevet

Tusen takk alle dere som svarer meg, det hjelper, man er jo ekstra bekymra i en slik situasjon, og det dere skriver gjør alt mye bedre!! Jeg skal til legen klokken 14 i morgen, så skal jeg skrive til dere hvordan det gikk etterpå!!!! en annenting er at jeg klarer nesten ikke å stå lenge nok oppreist til å få dusja, så jeg er jo helt shabby, å så er jeg så redd for at hun skal ha gynekologisk undersøkelse i morgen, da får hun finne frem bøtta til meg, jeg spyr HELE tiden, det eneste jeg vet som ikke har kommet opp i dag, er to tørre knekkebrød, de kom andre veien...huff dette er IKKE morro. men dere skal få høre hva hun legen anbefaler meg. Tusen takk en gang til!!

Skrevet

Du må jo bare bli 100% sykemeldt!!! Stakkars deg.

Hvis hun ønsker å ta gynekologisk undersøkelse så kan du jo be om at dere tar den på neste kontroll for da er du sikkert ikke så kvalm.

Jeg har ikke tatt gynekologisk undersøkelse hos legen ihvertfall.

Spent på å høre hvordan det går imorgen:)

Skrevet

HEI!!! Det gikk veødig bra!!! Hun legen var så flink!!! Utrolig rolig og flink til å forklare!! jeg ble sykemeldt i 14 dager og fikk en tili ultralyd, så jeg skulle slippe å bekymre meg, hun skrev ikke på den delen som skal til arbeidsgiver hva det gjaldt og rådet meg til å ikke si noe. Hun sa det var bedre om vi tok en GU nese gang jeg kom, for da hadde jeg vært på en tili UL!!! Gleder meg!! er fortsatt kvalm å rar å svimmel å får ikke i meg mat, men det hjelper at legen sier det er slik det skal være og at jeg skal ta det mer med ro!! Nå er jeg lettet og glad, og suuuuuuuuuperglad for at jeg har så flink lege!!!!!

Skrevet

Så bra:) Skulle bare mangle at ikke legen tok deg på alvor og ga deg en sykemelding:)

Spennende med tidlig ul også:) En fantastisk følelse og se det lille hjerte banke:) Lykke til!

Skrevet

godt å høre at legen var en hyggelig lege, og at hun tok deg på alvor og gav deg sykemelding.

håper kvalmen går over og at du snart føler deg bedre!

Skrevet

Tusen takk jenn!!! Nå håper jeg bare på å høre hjerte når jeg skal på UL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...