Gå til innhold

DRiTTLEI!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater foreldrene til BF. De er så forbanna teite. Moren tror hun er rik, kjøper gucci og prada i fleng. Solbriller til 2000-, hva faen er vitsen. Hun er så lat, sitter konstant i stolen sin og røyker å gjør ingenting. Kommandere alle andre til å vaske hus osv. Vi hadde et helt greit forhold helt til det ble slutt med samboer. Hun har ringt mine foreldre, å kjeftet dem rævva full for at jeg var så ekkel mot han. Hva faen har hun med det å gjøre. Hun skulle bare visst hvordan sønnen hennes har vært. Lille mammadalten. å attpåtil hintet hun nesten frem om at jeg slo sønnen min, han hadder så mange sår og blåmerker. Vil tro det er helt normalt for en aktiv 9mnd gutt å slå seg når han har lært å reise seg å faller. Men hennes barn var vel aldri skadet, de var vel perfekte og blåmerkefri. Kunne aldri ha falt meg inn å slå gutten min, skjønner ikke hvordan noen mennesker kan bli. Å hun gir gutten min is, brus, masse sukker. Jeg vil ikke at gutten min skal spise sånn, vil vente til han selv finner ut at han vil ha det. Et ord til fra henne, å det smeller fra min side. er dritt lei av henne. Jeg vurderer å sende mld om hva jeg synes om at hun gir gutten min så masse sukker. En kveld sambo tok med gutten til henne, kom han hjem med sjokkis og søl over hele bodyen stakkar ;( Han fikk mageproblemer den natta stakkar. Hun kan bare glemme å få ha gutten min i helgene, han skal hun bare få se når ex sambo har han i helgene. Helvete om gutten min skal ha ei sånn bestemor.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette innlegget skrevet av et voksent menneske?

Skrevet

Det lurte jeg også på... Er vel en av de enormt modne unge mødrene vel;)

Skrevet

Whateverrr..... ;)

Dere gamle mødre er vel faen ikke bedre enn oss unge mødre..

Bedre med ung mor enn gammel mor... Vil heller at ungen min skal se på meg som mor enn bestemor...

Skrevet

Haha! Morsomste innlegget på lenge!!! Egentlig er det jo forferdelig men samtidig er det hylende morsomt at en person kan snakke SÅ stygt om en annen (og være SÅ misunnelig - men det er en annen sak) og helt fullstendig være uten selvinnsikt selv..... Hørt om å kaste sten i glasshus? Den som dømmer skal bli dømt... (dette er antagelig WAY over hodet til HI som kommer til å svare med nok et Whateverrrr..... ) * ler høyt og hjertelig *

Skrevet

Hhahahaha... tror jeg ler meg skakk i hel ;) faen du er konge du siste som skrev. DU er herved min store helt..

Hl..

Skrevet

Til HI

Det er faktisk ikke alderen som bestemmer om man er best skikket til å være mor eller ikke.... Og når du sier at det er bedre å være ung mor en gammel så er du like snever og dømmende som de som sier motsatt...

"Vil heller at ungen min skal se på meg som mor enn bestemor..."

Og forresten så tror jeg ikke at en unge tenker "Oi, mammaen min er 10 år eldre enn mammaen til *****, da er mammaen min akkurat som en bestemor da!"

Jeg håper du bare kødder...

Hilsen en annen "ung mor"

Skrevet

Drit å dra, du såkalte ``ung mor``.

Skrevet

Nå vil vel de færreste barn se på foreldrene som besteforeldre uansett. Bestemor eller mor er man avhengig av slektsforhold, det er ikke en funksjon av alder. I tilfelle du ikke visste det.

Skrevet

Hvis du er HI så skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt postet dette innlegget når du ikke tåler å få svar....

Da er det faktisk du som kan drite OG dra...

Skrevet

du har så rett, så rett :)

Det er veldig enkelt å hisse dere opp har jeg funnet ut. Men det inlegget var faktisk sant. Ble rotete. Ex svigermor er veldig urettferdig å jeg synes det er feil at hun skal ringe å plage mine foreldre med det, vi har nok å tenke på. Synes også det er teit av henne å lure på hvorfor gutten har blåmerker. Er helt normalt det vil jeg tro.

Skrevet

Hvordan kan du si nå sånn ;( haha.

Bra du er perfekt da.

Skrevet

Dette ble jammen en konstruktiv diskusjon, men med tanke på hovedinnlegget var vel ikke det videre sjokkerende.....:)

Skrevet

Dra til eks-svigermor en dag da vel. Si det som det er.

Fortell at om hun har noe hun ønsker å ta opp med deg, så kan hun ringe deg direkte. At du ikke tolererer slikt sladder og at hun skaper bare trøbbel for seg selv.

Men det er vel i bunn og grunn barnefar som burde ta seg av den biten. For å være gode foreldre, burde dere komme overens. Og kunne være enige om oppdragelsen til ungen deres. For det er faktisk ungen sitt liv det handler om ikke ditt og barnefars og i alle fall ikke besteforeldrene.

Om barnefar vegrer seg og ikke vil bli med på familieterapi eller dere ikke klarer å bli enige om ting. Så burde dere finne grenser i det minste.

En bestemor er til for å skjemme bort barnet. En mor og en far er til for å sette grenser. Og for mye annet selvfølgelig!! Men er enig at 9 mnd er alt for ungt til å begynne å proppes full i snop.

Jeg hadde ikke tolerert slik oppførsel fra farmoren til min unge. Der hadde jeg gitt soleklar beskjed om at hun er farmoren til ungen og er velkommen til å ha besøk av ungen og være glad i ungen. Men å spre rykter om moren til sitt eget barnebarn umulig kan gange barnets velferd. Og at hun heller burde være med på å skape et koslig miljø for barnet å vokse opp i. Om hun ikke er villig til det, vil jeg ikke se annen mulighet enn å ta saken videre i systemet.

(nok til å skremme enhver bestemor!!)

Skrevet

btw. barnefar har ikke foreldrerett på ungen sin så lenge dere ikke har vært gift. Du får full foreldrerett om du krever det.

Og en litt mer uhyggelig tanke er at om du dør, så får foreldrene dine foreldrerett over ungen, mens barnefar må søke. HEIA NORGE!!

mvh anonym 17.32

Skrevet

Er barnet født etter 01.01.06, så har de delt foreldreansvar(foreldrerett) om de bare har bodd sammen også. Før det var det sånn at foreldreansvar kun var automatisk delt ved ekteskap(ved fødselen). Og foreldreansvar er kun et juridisk begrep, og har lite å si i hverdagen.

Samvær er noe helt annet.

Og en mor klarer ikke å få foreldreansvaret alene(om det er delt), utenom i helt spesielle tilfeller hvor far er totalt uegnet.

Og i dag er det heller ikke slik lenger at besteforeldre "får" barnet, foran barnefar om mor ikke kan lenger.

Skrevet

Om far leverer ungen hos sin mor hele tiden når han skal ha ansvaret for barnet og ikke ser til barnet under det samværet er det på lik linje med totalt uegnet i mine øyne.

Virker jo ikke som at han bryr seg noe nevneverdig

Skrevet

Hvorfor sto det da i den nye arveloven at man måtte opprette et testamente der man skrev at foreldreretten skulle gå til samboeren? Den nye arveloven som kom for noen mnd siden..

Der samboere får mer rettigheter.

Om man ikke gjorde det ville foreldreretten automatisk bli skrevet over på besteforeldrene til ungen (mors side). Og far måtte da søke om foreldreretten. Ikke selve omsorgen jeg snakker om , men det juridiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...