Gå til innhold

mekling?

Har en herlig gutt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min samboer har blitt enige om å flytte fra hverandre, og har snakket og blitt enige om at jeg skal ha hovedomsorgen men at han skal ha han annen hver helg og en kveld el 2 i uka.. hva er vanlig? må vi igjennom mekling for at jeg skal få d jeg har krav på hos nav? hater å gå på møter med han, han sier selv at han aldri klarer å få med seg noe og han er av den typen som aldri sier noe! forresten er deet noen andre alene mammaer her som er unge uføre?? jeg hadde aldri klart en 50/50 ordning.. faren er veldig passiv har aldri tatt med seg sønnen sin ut på noe.. jeg har dratt han ut av sofaen og bort fdra dataen noen ganger for at han kan være med sønnen vår ut på lekeplassen som er rett utenfor døra, og haan takler ikke å bli bedt om noe.. han har heller ikke noen rutiner med han.. noe jeg syns er viktig.. han er det jeg vil kalle en"sofapappa" men sønnen min er såklart glad i han og han i sønnen vår.. så vil jo ikke ta fra han noe ansvar! får bare håpe ting blir bedre!veslegutten min betyr alt for meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha en meklingsattest for å få OS og de andre stønadene. Jeg kjenner meg så igjen, BF er akkurat sånn. Han har aldri vært særlig gira med gutten sin. Han ville helst ligge på sofaen og sove eller jobbe. Kan regne på ei hånd hvor mange ganger han har badet/skiftet på han.Gutten er 9 mnd. Min ville egentlig ha gutten annenhver uke fra tirs-tors, det var greit. Så kom stefaren inn i bildet å sa at det var ikke aktuelt, BF skulle værsegod få ha gutten sin annenhver helg, å da presterte han å si `` ja, har jeg noe valg``, Jævlig bra svar. eller ikke.

Visst du føler at BF ikke klarer ansvaret så synes jeg du kan foreslå at han kommer til deg i noen timer et par dager i uka eller noe, å se hvordan det går. Du trenger ikke være der. men nå vet ikke jeg hvor gammel barnet er da.

Skrevet

sorry,vil bare poengtere ovenfor her,du trenger IKKE meklingsattest for å få dine stønader hos NAV,jeg er alene med 2 og ingen av de har de krevd meklingsattest på,har vært hos mekling ang begge barna og fått meklingsattest,men dette gjorde vi frivillig,man kan avtale privat oxo,men lurt da å få avtalen ned på papir in case :P fedrene her i gården følger desverre ikke opp...eldstemann er 5 og minsten er 10 mnd,men man klarer seg absolutt!!!!!!!!!!!!!!!!! utrolig hva man klarer når man har små nurk ;))) lykke lykke til!

Skrevet

Åj, daa er det sikkert jeg som har hørt feil da. Men jeg fikk beskjed om å ta med meklingsattest når jeg skulle søke :) Jeg måtte det sa de.

Skrevet

det eneste de krevde hos meg var bostedsattest og fødselsattest,men du skal se det ordner seg for deg vettu :) lykke til! (eh var meg som svarte deg istad au :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...