Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Kom over en annonse der en skal selge en ulovlig hund. Jeg er i utgangspunktet IKKE i mot denne rasen,da jeg kjenner to stk. men denne hunden hørtes ikke god ut. Han forteller at hunden senest i går kveld nesten hadde bitt i hjel en annen hund. At hun var snill mot barn, men var vill og litt gal....................... Lurer på om jeg skal melde han inn, men føler ikke det er riktig heller. Hva synes dere?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hvilken hund er det snakk om? Merkelig å annonsere en hund som er ulovlig i norge (pitbull eller ulvehybrid er vel de eneste, og veldig lett å vite om, hmm, tror jeg å sjekke det opp). Om ikke du melder ifra gjør jio sikkert noen andre det?
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi dette er en hund som har "to typer". den ene er lovlig, den andre ikke. Var bare bilde og litt av navnet i annonsen, derfor trodde jeg det var slik vi var ute etter! Men det var det ikke... De ser helt like ut, unntatt høyde forskjellen, og den så ikke jeg på bilde.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Fant ettpar andre som er ulovlige, brassehunder, som jeg aldri har hørt om. Er vel kanskje en av de da.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Okei, sånn. Ja er den ulovlig er også avkommet det. Kan du sende finnkoden på pm til meg kanskje? Veeeldig intressert her nå.
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2008 Kommer meg ikke inn på min side, er noe galt her.. så får ikke sendt PM..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Åhh så dumt da, ble skikkelig opphengt her. Kan ikke fatte at folk kan gjøre sånn. Men om oppdretter/eier holder til i Sverige er det fullt lov, der har de ingen restriksjoner på avl og eierskap. Er for såvidt litt imot reglene i norge, men så lenge de er der er de jo til for å holdes. Vitner bare om useriøsitet å bryte dem.
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, men denne personen er norsk og bor i norge.. Som sagt, jeg har ingenting i mot denne rasen, men når han sier at hele hunden er litt ustabil, men egentlig grei ?! ,da virker det litt useriøst for min del... Vil ikke legge ut koden her når alle kan se det heller.. hmmmm......
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Virker rart ja. Leter meg gjennom alle annonsene jeg nå, bare må finne ut av det =)) Og det er ikke få annonser, for å si det slik. :-D
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2008 Hvorfor så oppsatt på å finne den da? hehe.. Du trenger ikke å bla så langt, for å si det sånn.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 Ikke for noe annet en at jeg er hundeintressert. Finner den ikke uansett. :-p
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. oktober 2008 Men om du har litt peiling på hunder, så vet du at det var en rase som ble forbudt i 2004 (tror jeg det var), men denne rasen har også en "navnbror". de ser nesten like ut, og heter nesten det samme. Selgeren har kun brukt en forkortelse i selve annonsen. hehe.. Den typen som fremdeles er lovlig her, er veldig populær. hmmmmmm.. Hva flere hint kan jeg gi deg.....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #15 Skrevet 20. oktober 2008 Okei. et jo da hva slags hund du sikter, til, men finner ikke annonsen. Regnet med det var noe sånnt. Men hvordan vet du at det er den ulovlige navnebroren om han ikke skriver det i annonsen? er jo ofte umulig å se forskjell.
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. oktober 2008 Fordi jeg ringte selger og snakket med han vel... Og da sa jeg at: "Jeg har hatt s.... før jeg, og da spurte han om jeg hadde hatt den e. eller a. og da sa jeg "den e. selvfølgelig".. men da sa han at denne var den a... Spurte da om han noengang hadde hatt problemer med det, men nei, det hadde han ikke, for om noen spurte, så hadde han sagt at det var en blanding av e.s. og noe annet..
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. oktober 2008 #17 Skrevet 20. oktober 2008 Okei... Men at han har hatt en er jo greit, de som var i landet når endringa kom ble jo fredet. Men kan jo ikke selges, omplasseres, avles på eller stilles. Merkelige greier.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. oktober 2008 #18 Skrevet 20. oktober 2008 har du funnete en ulovlig amstaff på nett så sier du fra til politiet. enkelt og greit, om du da ikke vil at det skal fortsette å gå utover den engelske staffen! herrefred og jesus. hva er hemmelighetskremmeriet? vi har staff, og jeg ville glatt meldt inn folk som avlet eller importerte amstaff. De skal verken omplasseres, avles på eller importeres etter 2004!
Miss-Sixty Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #19 Skrevet 20. oktober 2008 Denne hunden er snaut to år, så den kom etter forbudet.. Driter uansett i at rasen er ulovlig, sånn egentlig. det er det at han sier den er en smule ustabil jeg reagerer på.
Knøttefrøken Skrevet 20. oktober 2008 #20 Skrevet 20. oktober 2008 Hvor maelder man sånt? så kan jeg godt ringe jeg.. slike hunder skal ikke avles på, og det er jo en grunn til at de er forbudt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå