MikroMidas Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Jeg var myyye innom dette forumet for noen år tilbake, men av og til så stikker jeg innom og leser litt. Jeg leser for å kunne glede meg med dere som er blitt gravide, og for ikke å glemme hvor ufattelig heldige vi har vært selv. Vi var ufrivillig barnløse i 7 år. Dvs., min mann hadde barn fra før, men vi klarte det ikke sammen. Ingenting var galt med noen av oss, så vi var temmelig frustrerte. Finner man ingenting som er galt, så er det liksom ikke noe man kan prøve å "fikse" heller. Vi var gjennom 3 IVF-forsøk - 2 på Ullevål og 1 på Riksen. Det siste på Riksen ble jeg gravid av, men aborterte dagen etter positiv test på sykehuset. Før det siste forsøket hadde jeg valgt å starte behandling med fotsoneterapi og øreakupunktur (samtidig). Jeg bestemte meg bare for å fortsette med dette opp mot det 4. forsøket. Vi kom aldri så langt. Etter 12 behandlinger var jeg plutselig gravid uten hjelp fra folk i hvite frakker. Vi hadde klart det selv. I 2004 fødte jeg verdens vakreste gutt på neste 4,7 kilo. Da han var 11 mnd gammel ble jeg gravid igjen (uplanlagt - vi trodde den ene var et lykketreff og at prevensjon var unødvendig). Lykken var stor, og 20 mnd etter førstemann kom jenta vår (like stor!!). Minstejenta er nå 2,5 år, og jeg må stadig vekk tenke på alle de årene vi slet. Hva om vi hadde prøvd alternativt tidligere? Da hadde vi kanskje sluppet all fortvilelsen. Eller kanskje det rett og slett ikke var meningen at det skulle skje før? At "noen der oppe" ventet til akkurat DEN lille spiren satt, for han var best for oss? Jeg er ikke religiøs, men man kan jo begynne å lure.....((: Lykke til alle sammen. Ikke gi opp!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Takk for hyggelig innlegg Det nytter jo ikke å gi opp
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Så herlig.. har jo opplevd det samme selv etter 11 år og 4 ivf.. mirakelbarn dette her også.. )
-husk å være positiv- Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Hei Rampestreken, Gratulerer så mye. Dette var jo en inspirerende historie . Jeg lurer på hva dere gjorde for å få til dette, annet enn fotsone og akupunktur? For eksempel hvor ofte og når i syklusen hadde dere hyggelig samkvem...he he? Jeg er snart ferdig med første prøveperiode med prøverør og har tenkt å prøve oss på egenhånd i mellom prøveperiodene (som er tre mnd ca). Husker nesten ikke lenger når, hvor og hvordan jeg når det gjelder de mest fruktbare dagene....he he. Gjorde du noe for å finne eggløsning først? Jeg har nemlig vanskelig for å finne eggløsning pga uregelmessige sykluser. Mannen min har også litt dårlige svømmere av og til. Benyttet mannen din av akupunktur? Hvor gikk du for å få denne behandlingen? Har nemlig tenkt at det ikke kan skade å prøve ALT. Tusen takk for svar....hadde litt mange spm ser jeg
MikroMidas Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Hei igjen Vi gjorde ikke så mye annet. For å være helt ærlig så var ikke samlivet vårt (sex-en) så veldig oppe på denne tiden. Jeg var sliten etter mange års prøving, og jeg var psykisk ganske langt nede. Det påvirker jo selvsagt hvor mye man har lyst til å hoppe til køys. Man tenker at "det nytter jo ikke likevel" og man har ikke lenger sex for fornøyelsens skyld, men for å lage barn. Sikkert mange her som har/har hatt det sånn. Begge gangene ble jeg gravid rundt EL. Jeg vet faktisk nøyaktig hvilken dag jeg ble gravid på, så da kan du jo tenke deg selv - he he. Jeg startet opp med fotsone-/akupunkturbehandling ca. 3 uker før første forsøk, tror jeg. Hadde ca. 2 behandlinger per uke. Da lå jeg med nåler i ørene samtidig som hun jobbet med føttene. Jeg gikk til en dame som holdt til på Kalbakken i Oslo, men hun oppga sin egen praksis og begynte som ansatt et annet sted etter at vi flyttet derfra. Du kan sikkert få like god hjelp på andre klinikker eller privatpersoner som praktiserer dette. Det er bare å ringe rundt. Mannen min hadde helt fin sædkvalitet, så det var forholdene i min livmor som måtte bli bedre. Jeg hadde veldig regelmessig menssyklus også. Håper dere klarer det. Lykke til. Det koster litt penger, men med alle IVF-forsøkene så blir det dyrt åkke som (:
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Så inspirerende å lese!!! Ja, nå gleder jeg meg til å komme i gang med behandlinga gitt :-) Takk skal du ha, Rampestreken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå