Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok blodprøver hos legen da jeg var i uke 11, viste seg da at jeg var lav i jern og begynte med jerntilskudd fra uke 19. Nå er jeg i uke 27, burde det ikke tas nye blodprøver snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at de kom til å ta blodprøver etter 12 uker for å sjekke jernet igjen.

Har ikke gjort annet enn å ta blodprøver hver gang,men det er pga stoffskifte prøven var litt utenom det vanlige.

Tror ikke det lønner seg å ta prøvene for tidlig heller,kan ta tid før at jernet tar seg opp igjen.

Skrevet

Lurte på akkurat det samme. Fikk beskjed om at jeg "godt kunne ta litt jern", da jeg tok blodprøver i uke 8. Nå er jeg i uke 16. Og hva er det jernmangel gir utslag som? Noen som vet?

Skrevet

Både legen og jordmora tar vel blodprosenten hver gang? Det skal jo gi utslag der hvis man mangler jern. Jeg ba om utvida blodprøve forrige gang jeg var hos legen nettopp fordi jeg tidligere har manglet jern uten at det har gitt utslag på blodprosenten. Ellers tok jordmor ny toxoplasmose test i uke 24, vet ikke om det ble sjekket noe mer da.

Skrevet

Jeg er nå i uke 20 og dette er nummer tre. Har bare tatt blodprøver den ene gangen ved første kontroll i uke 12-13 hver gang jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...