Gå til innhold

April: Hva leser dere for de små?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Og hva liker de best å høre?

Lille elsker Kardemommeby, Karius og Baktus og nå lesre vi Hakkebakkeskogen for ørtende gang. Morro bøker for store og små da, men nå tenkte jeg å introdusere noe nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi glemmer fort å lese, men det vi har lest er bøkene fra Go'boken 1-2-3 (tellebøker om Tellefanten), og ikke minst Ole Brumm. Har fått tak i noen bøker med "originaltegninger" (ikke Disneyvarianten) og egentlig lite bilder ifht tekst - men de er populære. Og så koselig med litt sang innimellom (noen kan vi jo som Det snør, det snør og Her kommer Ole Brumm, mens andre finner vi på melodi til) også. Og Donaldblader/Tom&Jerry. Matilde syns det er dritgøy, selv om jeg og Ø blir litt lei av å lese "smokk, biff, pow, pang og hjeeeeeelp" hele tiden *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommeby, ole jakob i byen, jan og julia-bøkene... Det er noen iallefall... Er stort sett gubben som leser for henne om kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser for det meste eventyr fra boka "Eventyr for prinsesser" prøver å variere, men det blir ikke godtatt!! Og så skal hun som oftest høre tornerose, askepott, snøhvit og alle slike historier med prinsesser!

 

Er inne i en skikkelig prinsesse tid for tida...

 

Vi har ønsket oss bøker som passer hennes alder til jul,så jeg håper hun får noe da.. (vi la ned forbud om leker til julegaver etter jeg har rydda ut 50% av lekene, og hun endelig klarte å leke på rommet sitt igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..her var inspirasjon. Tror jeg skal ta en tur på biblioteket i morgen, jeg. Er jo på tide å begynne å bli litt kjent på dette stedet. Antar det er bibliotek her?? - bor jo ikke i byen mer..... Også i går kom jeg på Jungelboken..Kanskje den passer nå. Skal i hvertfall se på den på biblioteket - om det finnes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det skifter jo fort, men gjengangerne er:

- Ludde-bøkene

- Lillesøster-bøkene

- Karsten og Petra - bøkene

 

Dessuten har han heeelt dilla på ei bok som heter "Nabogeitene" og en som heter "Apen, som ville finne mammaen sin" eller noe sånnt. De leses hver dag nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mamma fikk høre vi var på jakt etter mer å lese fant hun frem en eske med bøker fra min barndom *mimre*...Jeg ble helt satt ut - det var bøker de leste for meg som jeg ikke hadde noen minner om i det hele tatt - helt til jeg satt med bøkene i hendene. Det var helt sykt hvoprdan jeg husket bilder og detaljer i dem sammen med følelsesne jeg hadde for hver historie/bilde..... Jeg husker et av bildene var noe jeg hadde lyst å prøve....Underlig hva som ligger lagret innerst i harddisken. M¨åtte summe meg litt før jeg kunne lese dette for Lille. Det er ganske sterket for meg når han kommer og vil lese i disse bøkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittboken er for tiden "Hvem da?" (Hvem er sint?, Hvem blør? Hvem kler på seg? og Hvem bestemmer) En bok for de minste fra Bokklubbens Barn. Sondre er kanskje litt for stor for den, men han hjelper meg med å lese for lillebror på 1 1/2 (som lever seg veldig inn i boken - spsielt i "Hvem er sint?") Kan virkelig anbefale denne boken til de mellom 1 og 3 år (Sondre liker den nok så godt pga at han kan den utenat etterhvert...)

Av og til leser vi "Bø og Bæ", "Lille modige rådyr", "Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" og ellers leser vi noen bøker fra jeg var liten:

Julius

To hus tett i tett

 

Folk og røvere i Kardemommeby og Klatremus er populære på lydbok her i huset.

 

Vi har i grunne bokhyllen full av både nye og gamle bøker - men det er noen han vil høre om og om igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skrive ned disse bøkene og ta den turen til biblioteket snart. Men det blir ikke i dag - har jo sommer dekk på bilen og her er full vinter med 15 cm snø.

Fant en bok jeg kjøpte på sals for et par år siden: 8 små, 2 store og en lastebil - så nå har vi begynt å lese den. Vår første tykke bok med lite bilder. Er spent på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i Go boken 1 2 3 sin tellebøker og Tellefanten, det er favoritten akkurat nå. Vi leser og teller, Siri har blitt kjempe flink til å telle.

 

Ellers er det karius & baktus.

Lillebjørn og Storebjørn (som ikke får sove).

 

Ellers har vi den Store Godnatt boken som det er en del eventyr i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...