Gå til innhold

dere som har menn som jobber i nordsjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det 2 uker på og 2 uker av de jobber?

hvordan er livet deres som familie? blir det ikke veldig intenst når hav er hjemme og veldig tomt når han er borte?

hvordan gjorde dere det i permisjonstiden? fikk dere enormt mye familietid 2 uker i måneden da?

jeg kan liksom ikke se for meg hvordan det ville vært og hatt en mann som gikk hjemme to uker i strekk med gjevne mellomrom. men så kan jeg i grunn ikke se for meg hvordan det er å ha en mann sånn generelt sett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En nordsjøarbeider er nok på jobb 2 uker og har fri enten 3 el 4 uker.

Min mann derimot er sjømann,kaptein på båt.

Han jobber 2 uker og har fri 2 uker.

Jeg syns familielivet er helt fint jeg, travelt når han er borte og ikke travelt når han er hjemme.

Han er flink å ta seg av ungene,lage mat,vaske klær,og ikke minst sitte på pc'n på et fotballforum.. Hehe. Ganske like vi to,bare jeg er på bim istedet for fotballgreia..

Idag lager jeg middag,han pusser opp gangen for tia.

Jeg leverte i bhg,han maler og styrer...

Vi har det helt fint,blir liksom aldri lei av hverandre når vi får sånne "pauser" fra hverandre,får tid til å savne hverandre da.

Skrevet

så bra :-) det høres jo ganske gunstig ut. ihvertfall for de av oss som trenger litt pusterom innimellom.. hehe

Skrevet

No jobber ikkje mannen min i nordsjøen da, men han er borte mykje. Ca ein måned heime og ein vekke, og om sommaren er me meir saman, for då er eg der han jobber.

Når han er her så fungerer me som ein vanlig familie med ein heimeverande forelder. Han gjer husarbeid og lager middag til eg kjem heim frå skulen. Etter arbeidstid gjer me vanlige familieting, og er ikkje meir intense enn andre eg kjenner til på det området. Me føler ikkje med andre ord at me har noko å ta igjen. Mallo går i barnehagen til vanlig, men når pappaen er her så er ho der kun 50%. Han må jobbe litt med kontorarbeid når han er heime, og mallo liker å leike med andre unger, så det funker med deltidsplass.

Når han er vekke fungerer eg som aleinemor på godt og vondt. Det er travlere for meg, og mallo må vera litt meir i barnehagen. Men me klarer oss egentlig veldig bra. Einaste er at me savner pappaen ein del. Det er jo litt tomt uten han, men det går heilt fint.

Så er det veldig kjekt når han kjem heim da. Sommerfugler i magen og nyforelska følelsen kjem fram.

Pappaen min jobber forresten i nordsjøen. Eg husker mykje tid saman med han. Eg kan nesten ikkje huske at han var vekke. Det som sitter igjen av minner er når han kom heim, og lukta "nordsjøen", og at eg og han var aleine heime på dagane når mamma jobba. Me bygde mykje lego =)

Skrevet

Da skulle du ha lånt mannen her, eller barnefar, han jobbet tidligere fire måneder borte, så hjemme i fire måneder. Var en merkelig måte å leve på, og gu så lei vi ble av hverandre. Da han skulle bli far, så skiftet han jobb og gikk betraktelig ned i måneder borte:)

Skrevet

Min mann jobber 2 uker på og har 4 uker fri! Han har jobbet slik siden eldste jenta var 1 år og vi kunne for alt i verden ikke byttet bort jobben hans mot en 8-16 jobb!!

Når han kommer hjem fra jobb er han sliten i 1-2 dager og så er han helt og holdent tilstede for barna sine i en hel måned. Han lar meg sove utover morgenen mens han lager frokost til oss. Vi går sammen til bhg og leverer ungene HVIS DE HAR LYST!! Og tar oss god tid med det! Noen dager dropper jeg lesing og vi drar ut på fjelltur, kino o.l bare vi to for å pleie kjærligheten. Når største begynner på skolen så går jeg ut i jobb og da tar han seg av å levere ungene på skolen, gjøre husarbeid og lage middag til vi kommer hjem. Vi trenger ikke SFO og derfor kan han ta mye av leksene også. Dermed har vi hele ettermiddagene ledige når jeg kommer hjem fra jobb!

Vi skal snart bygge hus og da er det greit at han faktisk har fri en måned i slengen og at han slipper så mye husjobbing på kveldstid når vi skal ha kvalitetstid. Vi blir fortere ferdig og jeg og ungene har ikke en dødsliten mann og pappa :D

Når han er borte i 2 uker så savner vi han masse og derfor er det så vanvittig godt når han kommer hjem og da bruker vi all den tiden vi har sammen på en god måte! Det piffer opp samlivet ;)

Det eneste som er negativt er at han KAN bli borte en julaften f.eks om han ikke bytter bort ukene ine da. Men det er ikke værre enn å feire julaften 26. deember??? Skilte foreldre har jo mange kreative løninger på slikt ;)

Nei takk gud for jobben hans, ville ikke byttet den bort for noe i verden!!

Skrevet

jøsses 2 uker på og 4 uker av, det var mye fri. (vi feirer jul 25 desember i år, fordi småen feirer 24 hos far, det funker flott :) )

hva jobber han med? siden han har så mye fri?`om begge hadde hatt sånn jobb kunne dere reist til syden i 2 uker vær 6 uker... hehe

Skrevet

Min jobber ikke bare på nordsjøen da, men reiser rundt på forskjellige båter. I hans firma er det slik at man kan bli oppringt den ene dagen og må ut neste dag.

Veldig slitsomt må jeg si, men han er hjemme i lengre perioder da. Rundt fødselen var han hjemme et par mnd :-)

Vi kan ikke planlegge noe som helst, annet enn den uken etter at han har kommet hjem. Da er han garantert hjemme.

Pengene kommer godt med da. Han har fastlønn når han går hjemme og når han er ute får han tillegg. Men som jeg sier; penger er ikke alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...