Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 no har det seg sånn at jeg har flyttet... og har rett og slett glemt og gi helsestasjonen besjed om det ! de har sendt ut time avtale til min gamle adresse.... som jeg ikke har motatt.. jeg fikk brev av de her hinn dagen (som var adressert) til den gamle adressen. som heldigvis dukket opp på min adresse... jeg tok akurat kontakt med helsestajonen for og gi besjed om dette,at jeg ikke har motatt den timeavtalen som sto i det andre brevet ! at jeg ville bare gi besjed på det(sånn at de ikke tror jeg driter i det,for det gjør jeg ikke) og om at jeg hadde fått ny adresse. men der møter jeg samme pissesure kjerringen som alltid,som mener at det er veldig MERKELIG at jeg ikke har motatt det brevet,og ble rett og slett beskyldt for og DRITE I DET. men det er vel fordi jeg er en ung mor..... og når jeg får den dritten slengt i tryne,har jeg veldig lite lyst og gå til henne.... og ba om og få en ny. jeg fikk en ny kjerring der nede.... men hele greien er det at,jeg føler meg ganske dum,selfølgelig sitter de der nede og snakker om meg nå..den teite unge moren,som ikke kommer til timen sin,som ikke gir besjed om at hun har flyttet og i det hele tatt.. så det jeg lurer på er : går det ann og få en annen helsestajon en den bydelen du hører til ?? hvem kan du da eventuelt kontakte...?? jeg ble faktisk ganske lei meg og forbanna over å bli beskyldt på den måten der.! det fikk jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Det er litt letter å lese og kanskje flere svarer om du bruker store bokstaver. Synes reaksjonen din er litt dramatisk, og det er jo "rart" at du ikke fikk brevet videresendt og du har ikke meldt adr. endring til hs slik jeg leser det. Tror ikke dette har noe med at du er ung, men dramatisk er du. Tror dessuten de ikke har tid til å diskutere "teite unge mødre", men de vil jo kanskje gi en forklaring på hvorfor du ville bytte søster og bytter du flere ganger og til andre bydeler blir jo det veldig tydelig i papirene. Jeg hadde tolket det dithen at du har problem med autoriteter eller har noe å skjule, og hadde fulgt litt med. Hvorfor er det så fryyyyktelig at noen stiller spørsmål eller synes det er rart du ikke har fått beskjed om time? De "anklager" for å tulle med tiden, ikke noe alvorlig.
___ Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Her går det ann å bytte. Ring til den du ønsker å bytte til og forhør deg der. Uansett tror jeg HS opplever såpass ofte at folk glemmer timen at det ikke er noe de legger mye vekt på. Det er det mange av oss som har gjort en gang, jeg også og jeg var ca 40 da det hendte. Ellers er min mening at besøk på helsestasjonen er av de tingene man må lide seg gjennom for barnas skyld. Liker meg ikke der, men jeg holder da ut de minuttene det tar. De får heller prate dritt om meg i ettertid. Jeg snakker ikke pent om dem jeg heller, så det regner jeg med at går opp i opp.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Du kan få det travelt om du skal bytte hs, frisør, nærbutikk, lege etc hver gang noen stiller deg spørsmål. Det er det som kalles voksen kommunikasjon og er noe du bør lære deg snarest mulig om du skal overleve i de voksnes verden. Og med tanke på at du har fått barn, så bør du i allefall gro til snart. For barnets skyld.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tror ikke de snakker om det på jelsestasjonen, de har annet å gjøre. Og skulle de gjøre det, så vil jeg bare si at jeg selv som helsearbeider, aldri tar det andre ansatte sier om brukere for den hele sannheten. De fleste som jobber innen helse har empati, og ganske stor forståelse, så de vil neppe behandle deg dårligere selv om de skulle tro at du hadde glemt hele timen. Det er helt greit at du byttet til en annen, fordi den du snakket med var ufin og sur i tlf. men jeg tror ikke du trenger bytte helsestasjon.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Syns ikke du er overdramatisk. Ja du kan bytte h.s du ringer til en annen. Jeg håper det ordner seg for deg jeg. Jeg kan ikke selv fordra den h.s, jeg går på,men må mann så mann. Enkelte som jobber innenfor helsevesenet, er noe stort møkk,men det er bare og bite, tennene sammen og holde ut den lille stunden du er der. Men no fikk du jo byttet, så håper hun er grei da Tror ikke du trenger og bytte h.s, men det er jo opp til deg. Unge mødre har ofte mange fordommer mot seg. Det vet jeg alt om, som ung mor selv. Men anbefaler deg og møte opp der, oss hun nye,så kan de bare snakke, om deg så mye de vil. Sier bare alt om dem da,som sitter der, og diskuterer så teit du er. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå