Gulljnta Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Er 37+4 idag, kun 19 dager til termin! Vært på kontroll idag pga vekstavvik og nå var snuppa vår ca 2400 gram. De kjente åpning osv, bare 1 cm enda, livmorhalsen var sentrert og hodet var festet. Gav meg 5 poeng sa legen, skal vel opp til 10? Noen andre som har erfaringer med denne skalaen? Hva vil det egentlig si?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Er også opptatt av dette da jeg er 9 dager over termin idag. Har klippet ut dette, jeg fant det på: http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=131795&subid=0 "Cervix modningsgrad Vesentlig ved induksjon er vurdering av cervix modningsgrad. Denne kan bedømmes ved hjelp av Bishop score Poeng 0 1 2 3 Ledende del I bekkeninngangen Over spina Ved spina Under spina Cervixåpning Lukket 1-2 cm 3-4 cm >4 cm Cervixlengde 3 cm 2 cm 1 cm <1 cm Konsistens Fast Middels Bløt Posisjon Baktil Midtstilt Fortil Poengsum >5: moden cervix ≤5: umoden cervix"
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Den skalaen ble bare rot, prøver igjen...: Cervix modningsgrad Vesentlig ved induksjon er vurdering av cervix modningsgrad. Denne kan bedømmes ved hjelp av Bishop score: Poeng: 0 1 2 3 Ledende del: I bekkeninngangen Over spina Ved spina Under spina Cervixåpning: Lukket 1-2 cm 3-4 cm >4 cm Cervixlengde: 3 cm 2 cm 1 cm <1 cm Konsistens: Fast Middels Bløt Posisjon: Baktil Midtstilt Fortil -------------------------------------------------------------------------------- Poengsum >5: moden cervix ≤5: umoden cervix Modning av cervix Ved umoden cervix, Bishop score ≤5
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Det går ikke.... Se heller på linken: http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=131795&subid=0 Litt nede på siden står dette om modning og Bishop score som de da bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå