Gå til innhold

Bekymret for venninnen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å prøve å gjøre en lang historie kort... Hun er sammen med den mest manipulerende mannen jeg noen sinne har møtt. Hun er snill, pliktoppfyllende og tenker alltid på alle andre fremfor seg selv.

De ble sammen for ca 1 år siden. Han jobbet mye borte, og da fungerte ting bra. I mai fikk han seg ny jobb her hjemme, og flyttet inn til min venninne. Hun har ett barn fra ett tidligere forhold, og har mye plager etter ett tøft svangerskap med bekkenløsning som ikke har sluppet taket.

Så til poenget; han hjelper ikke til hjemme med noen verdens ting. Hun er i jobb, sørger for at mat kommer i kjøleskapet, vasker hus og klær, lager middag, kvelds og absolutt alt som må gjøres i ett hjem. Han gjør ikke så mye som å gå ut med søpla!

Jeg bodde hos de en uke da jeg ventet på at leiligheten min skulle bli klar, og jeg har aldri i mitt liv sett noe lignende. Jeg kjenner ikke venninnen min igjen. hun er totalt utslitt, og han ligger på sofaen i arbeidsklærne. Ikke gidder han skifte, og ikke dusjer han. På den uken jeg bodde der var han i dusjen 1 gang!! Jeg og min venninne er som søsken, og jeg spurte rett ut hvordan hun holdt ut dette. Gubben stinker, og er bare ekkel. Da kom det også frem at han ikke bidrar med en krone økonomisk. Huset tilhører min venninne, men LITT burde han jammen bidratt. Etter en lang samtale kom det frem at hun ikke turte gå fra han. Alt han gjør er rett, alt hun gjør og sier er galt og meningsløst. Jeg fikk hun til å ta opp med han at hun trengte hjelp i hjemmet, da hadde hun fått til svar at han faen ikke var en vaskekone. Og spurte henne om det var kjæreste eller hushjelp hun var ute etter.

Måtte bare få ut litt frustrasjon her. At slike menn finnes er helt utrolig! kunne virkelig tenkt meg å filleristet hele mannen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sende en av dine ansatte på ham da? ;o)

Det der hørtes ikke normalt ut i det hele tatt. Kanskje du må snakke mer med henne og finne ut "hvor landet ligger"? Kanskje han er fysisk mot henne også?

Skrevet

hehe, ja kanskje jeg burde det... :)

Trodde virkelig ikke tingene var så ille før jeg bodde hos de, og virkelig såg hva som foregikk. Snakket med venninnen min i 2 timer idag, og hun orker ikke mer, og vil ha han ut. men tørr ikke. spurte om han var slem mot hun, men da fikk jeg ett kjapt neeeida. og utfra samtalen idag virker det som han faktisk har fått henne til at det er normalt at det er damenes ansvar å ta seg av hus og hjem, mens mennene går på pynt..

Skrevet

Det vil alltid finnes mennesker som utnytter andre så lenge det finnes mennesker som lar seg utnytte - uansett kjønn.

Har hun en historie med å plukke ut menn som ikke er ok? Har hun så mye selvrespekt og har hun krefter nok til å kvitte seg med han?

Dere får vel ta inn ulike roller. En som konstant holder øye med henne og sier dette er ille, og risikere at hun kutter kontakten. Og en som er litt mildere, men kan holde øye med situasjonen uten at det fører til at hun blir isolert.

Han skal selvsagt betale husleie.

Skrevet

Hun vet selv at hun verken vil eller fortjener å ha det slik. det virket hvertfall slik etter samtalene jeg har hatt med henne. Hun har alltid vert veldig fornuftig, men han har rett og slett klart å "hjernevaske" henne. Det virker som hun mener hun egentlig burde gjort alt hjemme. "er jo hennes hus" som hun sier.

Skal hjelpe hun så godt jeg kan, og håper inderlig hun ikke lar han snakke seg tilbake igjen. hun skulle snakke med han i kveld, og må si jeg er en smule bekymret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...