Gå til innhold

Mega tabbe da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På samværsavtalen vi lagde står det at vi har delt omsorg. Han har gutten annenhver helg. Han nekter å tro noe annet, sie han. Men det er jo jeg som har hovedansvaret på en måte. Han vi hatt delt har ikke han skulle hatt gutten annenhver uke da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved delt omsorg bor barna vekselvis, men like mye hos hver av foreldrene.

Skrevet

Jeg tror man kan ha delt foreldreansvar uten at man må har delt samvær.

Men dette har jeg ikke greie på 100%, men mener svigerinnen min og mannen holdt på å diskutere dette. Der endte det med delt bosted også.

Skrevet

Jaok, men da har han feil isåfall. Han ville egentlig ha gutten annenhver uke fra tirs-tors. Men stefaren kom å sa det at han måtte ha gutten annenhver helg, svaret han fikk da var ``har jeg noe valg``, fader han er så umoden å toskete. Blir kvalm.

Skrevet

Men kommer ikke jeg til å tape en del penger på dette da visst vi har delt?

Skrevet

"Den klare hovedregel er at den av foreldrene som barnet ikke bor sammen med har rett til samvær med barnet."

Klippet og limt fra; http://www.paragrafen.no/?id=51

Det vil si at ved besøk annenhver helg og en dag i uken kalles fars rettigheter "rett til samvær". Hadde barnet bodd like mye hos far som hos mor heter det "delt omsorg".

Skrevet

Hvis det er bidraget ditt du er redd for, så er det antall netter i mnd sønnen din overnatter hos faren som er avgjørende for bidragsstørrelsen - uavhengig av hva dere kaller ordningen deres.

Skrevet

Nei, er ikke det jeg er redd for. Men kan ikke dette gå utover OS osv da? Jeg vil bare klare meg selv til jeg finner meg arbeid, og flytte til en egen plass i stede for å bo sammen med gamlingene liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...