Gå til innhold

dansk salami og vanlig salami..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om disse to faller under kattegorien spekemat?

isåfall burde jeg unngå det ikkesannt?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tolker det dithen, ja, og holder meg derfor unna salami. Her er et utdrag fra matportalen hva gjelder kjøttpålegg generelt:

 

Oppskåret kjøttpålegg utgjør også en større risiko enn helt kjøtt når det gjelde Listeria. Unngå derfor oppskåret, vakuumpakket kjøttpålegg mot slutten av holdbarhetstiden. Vakuumpakket kjøttpålegg har flere ukers holdbarhet. Hvis pålegget er smittet av Listeria kan dermed mengden bakterier vokse til skadelig nivåer.

 

Skrevet

oj, takk så mye for hjelpen.

jeg har nemlig spist en del dansk salami. da skal jeg slutte med en gang :S

 

 

Skrevet

Du kan fryse den ned å så spise den når den er tinet jenn, legen sa at alt man skal spise av kjøtt å pålegg kan fryses å da dør alle bakterier!! jeg fryser alt jeg spiser jeg nå!!

Skrevet

NEI! Dette stemmer ikke! Frysing dreper toksoplasmosebakterien, men IKKE listeriabekaterien. Man kan tvert om få en oppblomstring av listeria ved oppting (dersom bakterien opprinnelig var i matvaren). Listeria dør kun ved varmebehandling.

Skrevet

oj, godt å vite.- takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...