Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 noen som vet om disse to faller under kattegorien spekemat? isåfall burde jeg unngå det ikkesannt?
Én til Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tolker det dithen, ja, og holder meg derfor unna salami. Her er et utdrag fra matportalen hva gjelder kjøttpålegg generelt: Oppskåret kjøttpålegg utgjør også en større risiko enn helt kjøtt når det gjelde Listeria. Unngå derfor oppskåret, vakuumpakket kjøttpålegg mot slutten av holdbarhetstiden. Vakuumpakket kjøttpålegg har flere ukers holdbarhet. Hvis pålegget er smittet av Listeria kan dermed mengden bakterier vokse til skadelig nivåer.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 oj, takk så mye for hjelpen. jeg har nemlig spist en del dansk salami. da skal jeg slutte med en gang :S
Elviraen Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Du kan fryse den ned å så spise den når den er tinet jenn, legen sa at alt man skal spise av kjøtt å pålegg kan fryses å da dør alle bakterier!! jeg fryser alt jeg spiser jeg nå!!
Turmalin Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 NEI! Dette stemmer ikke! Frysing dreper toksoplasmosebakterien, men IKKE listeriabekaterien. Man kan tvert om få en oppblomstring av listeria ved oppting (dersom bakterien opprinnelig var i matvaren). Listeria dør kun ved varmebehandling.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2008 oj, godt å vite.- takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå