Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Adrian har nå vært forstoppet i ca 2 mnd, ingenting har funket, ikke malt, ikke svisker og ikke laktulose. Han har ikke fått mat som kan gi forstoppelse. Han er nå 7 mnd og vi har gått tilbake til fullamming etter at vi begynte med fast føde for 2,5 mnd siden, han vil ikke ha annen mat enn pupp lengre enda han har spist som bare det siden vi begynte. Vi dro til legen for to uker siden, han sendte en rekvisisjon til ullevål for å ta oss inn på utredning av magen siden det er kjempe alvorlig at han er så oppstoppet. Jeg ringte ullevål i dag for å høre om de hadde glemt oss, da sa hun dama i resepsjonen at han legen som fikk denne mailen sa at vi skulle få time til jul!!!!!! Hallo!! Gutten sover ikke lengre, spiser ikke lengre, og sliter skikkelig! Hva kan jeg gjøre?? Jeg må jo få dem til å ta meg på alvor!
Mom2Two Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Hvis ikke Ullevål tar dere på alvor, må dere dra til Legevakten. Slik kan han da ikke gå til jul, stakkar gutten. Får da være måte på. De kan ikke ha skjønt alvoret på Ullevål. Evt. må du be fastlegen din mase. Det hjelper ofte mer at legen maser enn pasienten.
aya75 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Huff stakkars liten. ring igjen å si at det haster. Evt. dra dit og spør face to face. da er det vanskeligere å avvise deg. Hvis ikke så ville jeg ringt legen og bedt han ta kontakt med sykehuset kanskje? Ikke gi deg hvertfall. Mor vet best.
go`mor Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Ring tilbake, er ikke annet å gjøre. Du må ikke gi deg. Når det gjelder helsevesenet er det bare å stå på å mase, ellers blir man bare oversett. Vet er er slitsomt men er vist sånn systemet fungerer........................................
digger Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Du må kontakte fastlegen igjen og forklare hvordan situasjonen har blitt. Krev å få legen til å få dere inn på sykehuset. Det gjelder å ike gi opp. Har vært i samme situasjon med annen sykdom og jeg nektet å gå fra legen før vi fikk komme inn på sykehuset. Og jeg hadde ret,t og da kom det mange beklagelser gitt. Man skal respektere og ta alvorlig en mors magefølelse!
Mille** Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Merkelig. Jenta mi hadde ikke avføring på 25 dager når hun var 2-3 mnd gammel og vi fikk time på Ahus i løpet av få dager etter at vi hadde vært hos fastlegen. Prøvd å ringe fastlegen å be om at han kontakter Ullevål igjen? For å få framskyndet timen mener jeg. Lykke til!
OsloMor Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Verste jeg har hørt!!! Har han vært forstoppet i 2 mnd?? Du må ikke gi deg, du må stå på! Du må be fastlegen din ringe til barnesenteret der oppe, dette er jo ikke holdbart. Min fastlege ringte opp og ga oss henvisning som gjorde at vi kunne dra dit umiddelbart (dette gjaldt min da 6 uker gamle baby sine voldsomme smerter og blodige diare) Da fikk vi veldig god oppfølging og legen vår der oppe ringte meg faktisk flere ganger for å høre hvordan det gikk. (Var sterk melkeproteinallergi og alt gikk bra) Lykke til!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg skal prøve å ringe legen vi var hos for 2 uker siden. Fastlegen vår er i perm. telefontiden var til 11:30 og fra 12:30 igjen så jeg må ringe etterpå. Håper virkelig han kan hjelpe.....
Kamomille Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Sykehuste har vurdert hastighetsgrad utfra hva fastlegen deres skrev i henvisningen. fastlegen kan ikke synes det avr så veldig alvorlig sinde dere ikke ble sendt til sykehuset med en gang?? Jeg synes det er litt rart at du sier han har hatt forstoppelse i 2 mnd. han har vel ikke da vært helt forstoppet siden dere først dro til legen for 2 uker siden. Forverret det seg på det tidspunktet? har det vlitt værre siden? Hva sier helsestasjonen? han har vel vært på 6 mnd kontroll på helsestasjonen med lege? Snakket du med denne legen om probleme?? Har du spurt faslegen om råd? Du kan jo evt prøve ulike doser av duphalac, men siden han er så liten bør dette gjøres etter legens anvisning og med jevnlig oppfølging for å se hvordan ulike doser virker. Hvis du mener at tilstanden er alvorlig bør du kontakte fastlegen igjen og spørre etter råd samt be om at hans tar kontakt med sykehuset slik at dere kan komme inn fortere.
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 dra til legevakta. krev sykehuset og prøver idag.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2008 Fastlegen spurte faktisk ikke så mange spørsmål da vi var der, vi hadde han på 6mnd kontrollen, han bare kjente på magen til Adrian og sa at vi skulle få henvisning med en gang. Jeg spurte om han trodde det kom til å ta lang tid til vi fikk time, da sa han at det trodde han absolutt ikke. Han bæsjer en gang i uken max, den bæsjen er på størrelse med dette: -------------------------- --------------------------- Vi har gått på lactulose i 2 uker og han spiser ca t halvt glass med svisker hver dag. Uten at det blir bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå