lille oss Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 jeg har søkt om utvidet os pga skolegang, har ingen utdannelse fra før av..søkte for litt over en uke siden, og idag fikk jeg brev om at de hadde mottatt søknaden min, og at behandlingstiden var 3 mnd!!!!! og at hvis de ikke hadde behanflet søknaden innen da ville jeg høre fra dem.. synes det var fryktelig lang tid da! jeg har kanskje nok penger oppspart til å klare meg i 2 mnd uten inntekt, men ikke lengre enn det! dere som har søkt i år, har det virkeli tatt så lang tid for dere? eller kan jeg forvente å få svar før det har gått 3 mnd?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har akkurat samme problemet. Det kan ta veldig langt tid, eller så kan det ta kort tid. Spørs litt hvilken kommune du bor i å litt sånn. Jeg har søkt jeg å, trenger de egentlig fort som bare det så jeg får skaffa et hjem til meg og gutten. Er lei av å bo hjemme til foreldrene mine.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg søkte i slutten av juni, og har enda ikke fått vedtak......har gått over 3 mnd.....utrolig kjedelig
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 håper det ikke tar så lang tid med meg. hvor bor du da? er du alenemor?. Jeg bor i ei lita bygd så håper det går fort. trenger et hjem til meg og gutten.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Det blir vel uansett ikke snakk om skolestart før over nyttår, evt til høsten Hva med å jobbe litt i mellomtiden?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, det kan fort bli et kjempeproblem det med behandlingstiden. Jeg søkte om full os i slutten av april 08. Fikk beskjedom at det var en behandligstid på max 3 mnd. Men i begynnelsen av august 08 ringte jeg inn, å den var fortsatt ikke ferdig behandlet.. Fikk da beskjed om at det var opp til 6 mnd. behandlig. Beklaget da.. Å at jeg ville jo få etterbetalt.. Sa jo så fint jeg kunne at det hjalp meg lite, da regningene jo kom hver mnd. Ja da får du gå på sosialen da.. Fikk jeg til svar.. Det er da for søren ikke bare å gå på sosialen! I tillegg.. Er det noen som har fått for mye av dem da krever dem pengene fort da, men de bruker laaaang tid.. Fikk full os. 4 mnd. etter at jeg søkte, men det var fordi jeg purret på dem, å de fikk fortgang i det tilslutt..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg bor i Bergen, og her tar det laaaaaaaaaaaaaaang tid.....er aleine og går på skole. har ikke fått noe penger siden 18 juni.....så jeg begynner å bli utolmodig no.....grrrrrr
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har ventet en og en halv mnd. fra neste mnd skal jeg begynne å rine de hver dag. til de blir så lei at de fikser det. kan ikke forvente at v skal gå på sosialen sammen med de narkomane og utskudd i samfunnet. det er direkte nedverdigende. helt håpløst spør du meg! Skulle ikke vært lov! Men jeg skal prøve meg på mas. rett og slett! ikke gi meg. hvis det er flere som gjør det samme må de vel få litt fortgang.. nav fikk penger nylig for å få unna køene...
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har endelig fått svar, etter 3 mnd. Bor på Østlandet. Jeg ringte hver uke jeg, spurte åssen det gikk med saken min og purret på dem. Ble ganske så på hils etterhvert kan du si! Men saksbehandleren sa til meg at de har en lov som sier at alle saker skal være behandlet innen 2 mnd. Jaha sa jeg, så da er det plutselig jeg som sitter med de sterkeste kortene da? Sendte inn skriftelig klage og vola.....fart i sakene! Det burde stå et eller annet sted at det er 2 mnd de har på å behandle klagene, og at vi får opplyst en klage instans om de ikke holder det! Som ei sier over her, det hjelper lite å få etterbetalt når det mnd budsjettet ikke går opp!!! Grrrrr........
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Tipper jeg ringer de når de har gått en mnd. Spurte om det tok lang tid å sånn, men de sa det at det tvilte de sterkt på Men, er litt krise her å da. Vil han en plass å bo snarest mulig. Trenger sårt penger nå får å komme i gang.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Fra jeg søkte til jeg fikk utbetaling, gikk det nesten 4 mnd (!!!) Jeg måtte rett og slett gå på sosialkontoret. Der ordnet dem det slik at jeg fikk forskudd på noe av OS.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Dæven om jeg klarer å vente så lenge ;( Vil skaffe et hjem til meg og gutten nå jeg. Er det noe jeg kan gjøre eller få hjelp til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå