Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 han slår bare mot ansiktet på andre, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. skal jeg si nei og ha et strengt tonefall (ikke høyt og kjefttende altså) eller er dette bare en fase som går over? det blir liksom hver gang et ansikt kommer litt nært så slår han hardt og klorer... det er helt klart en bevisst handling (selv om han selvfølgelig ikke skjønner konsekvensen med at det gjør vondt) hva gjør jeg? noen tips? er det vanlig at de gjør sånn? er ikke noe han har lært av andre altså
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Si NEI og sett han fra deg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 får vell prøve det da. til nå har det bare vært et strengt nei og ta handa hans bestemt bort fra ansiktet mitt. rart å plutselig må være streng mot den lille solstrålen sin
Aibell Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Han er 8 måneder, han skjønner overhodet ikke hva han driver med. Å være streng er det ingen vits i. Ta hånden hans, si mamma får vondt, kose mamma, og så viser du han hvordan han kan kose. Dette lærer han heller ingenting av enda, men det er god trening Et tegn på at han har skjønt litt er når han slår, og så gir kos. Etterhvert kutter han ut slåingen. Du kan gjerne blir overdrevent glad for kosen og fortelle han det.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 nei det er liksom det, han skjønner jo ikke at det gjør vondt, så det er litt vanskelig å vite hva man skal gjøre. begynte først å gjøre som du sier i endel dager, si sånn forsiktig, nei, mamma får vondt, kose og stryke mamma heller, også vise han hvordan man gjør det,men da bare slår han enda mere med et lite lurt smil, så er jo noe han syns er morsomt. så da begynte jeg å si nei og ta bort hånda, men synes det er vanskelig å gjøre det på en måte. fordi jeg vet at han ikke vet
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Ikke undervurder gutten. Det fungerer fint å si nei og sette ham ned. Da bruker man mest kroppsspråk, og det skjønner selv små barn godt. Hvis man reagerer på slåing med kos, kommer han til å forbinde de to tingene og tro det er bra å gjøre sånn. Kos heller en liten stund etterpå. Det viktige er at man reagerer konsekvent akkurat når han slår. Å kjefte hjelper ingenting. Rolig og bestemt stemme, ikke sinnastemme. Da lærer han fort at slåing fører til mindre oppmerksomhet der og da, og slutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå