Rorrimamma Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Vi har planer om at jeg skal ha mammapermisjon de første 30 ukene etter fødselen da jeg skal ut i jobb, så skal faren ha pappapermisjon resten (43 tilsammen?). Har han da rett på betaling av samme fastlønn fra arbeidsplassen? Han er lærer så han jobber kommunalt. Evt hvem kan jeg kontakte for å få svar om slike rettigheter?
~sjiraff~ Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Hvis dere har valgt 100% dekning så har dere til sammen 44 uker. Har får betalt utifra sin lønn. I og med at han jobber i kommunen tipper jeg de også dekker det om han tjener over 6G.
Kamomille Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 For at far skal få permisjon, må han ha opptjent rettigheter. det regenr jeg med at han har siden han er i jobb nå (må jobbe minst 6 av de 10 siste mnd før han begynner permisjonen. Har får 6 uker fedrekvote dersom du har opptjent rettigheter og har arbeidet minst 50% før fødsel. Dersom han er fast ansatt i kommunen, vil han få permisjonspenger direkte fra arbeidsgiver, og de får refundert fra NAV. Han vil da få samme som han har i lønn. Han han evt kontakte skolekontoret i kommunen for å undersøke rettighetene sine
Guttemamma75 Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Husk bare at det er 41 uker permisjon etter fødselen da 3 av ukene må taes før fødsel - og om man føder f.eks 3 uker før termin mister man disse.. Så om du skal ha de 30 første ukene etter fødselen er det da 11 uker igjen som mannen din kan ta.. Og ja, som sjiraff sier - han får da samme betaling som fastlønn.. Han vil sannsynligvis også få forskuttert betaling fra arbeidsgiver pga han jobber i kommunen - dvs at han får "vanlig" lønn og så får jobben tilbake fra nav...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå