Gå til innhold

Noen som tar vival for å feks fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt det siste gangene jeg har flydd. Men funker ikke helt, så lurer på om jeg kan ta litt flere om gangen.. skal ut å fly snart. Legen sier jeg kun skal ta 1 tabelett, men merker jo ingenting da. Noen som bruker vival som kan si hvor mange du tar?

Nekter å gå ombord i det flyet uten noe som roer meg ned!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sterke medisiner som sitter lenge i kroppen. Jeg vil ikke anbefale deg å ta slike medikanter etter egen dosering, men følge legens råd.

Har du prøvd andre måter å bli kvitt flyskrekken? Kurs? Hypnose?

Skrevet

Jeg tar stesolid eller valium. Det er det samme som vival. Vival, Stesolid og Valium er de samme pillene, men fra forskjellige produsenter. Derfor forskjellige navn.

Skjønner godt at man ikke merker stort av 1. Du kan helt fint ta 2 og man blir ikke rar av det. Jeg tok 3 en gang på vei til Barcelona. 3 timers tur. sovnet relativt fort og våknet når vi var framme....men man trenger absolutt ikke så mange.

Det er som nevt her veldig sterke midler. Ikke det at virkningen er så sterk, men i forhold til evt amming er det veldig farlig. Man må feks vente med amming i 50 timer etter inntak av valium.

Skrevet

Ikke vival, men fikk noe annet. Tok da 1 en time før og 1/2 når vi var kommet opp i lufta. Men dette kommer an på doseringa på tablettetene, hvis legen sier en, så betyr det nok en altså.

Jeg merket heller ikke noe til den annet enn at jeg ikke begynte å skjelve, svette osv. Tror ikke at det er meningen at du skal "merke" den, hvis det er det du tenker på...

Vet så utrolig godt at flyskrekk er helt forferdelig, men tenk deg mestringsfølelsen du får etter at du har flydd da! Jeg føler meg bestandig litt "tøff" når flyet har landet og alt er ok, hehe.

Skrevet

oh shit 3? Da hadde ikke jeg merket stort til ferien vår, hehe. Hadde våknet når flyet hadde landet på tur hjem. : D

Skrevet

Har prøvd vival men det hjalp ikke i det hele tatt. For meg er det eneste som hjelper 3-4 glass vin. Har innfunnet meg med at sånn er det bare. Eneste som er upraktisk er at jeg selvfølgelig ikke kan reise alene med babyen da.

Forøvrig må jeg ta fly ofte, har vel tatt hver mnd det siste året. Men det blir ikke bedre av den grunn.

Skrevet

Jeg tar stensolid det virker veldig bra. Panikk angsten forsvinner. Men kan jo seff kjenne at jeg er nervøs av og til. Tablettene skal kun ta det værste.

Spørr om å få bytte merke kanskje?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg tror helt sikkert du kan ta to. Men som nevnt her over; du skal ikke "merke" noe. Disse tablttene virker bedøvende på enkelte deler av hjernen, og det du skal merke, er det du ikke merker, nemlig svetting og nervøsitet. Tar du flere kan du bli noe sløvet, og det kan sitte i noen timer, og kanskje du kjenner deg lill bakpå dagen etter.

Og ja, jeg har god kjennskap til slike medikamenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...