Gå til innhold

Mekling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer :)

Nå har jeg fått nok, og skal innkalle barnefar til mekling for å få på plass noen avtaler og faste regler uten at han blåser av meg og kaller meg hysterisk..

..men hvordan går jeg fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar kontakt med familievernskontoret, og de ordner med innkallelse og slikt ;)

Skrevet

Kontakt Familievernkontoret i din kommune, og be om mekling. De vil kalle inn BF.

Men vær klar over at det ikke er sikkert der blir endring i det daglige likevel. Han vil nok ikke få "kjeft" der for å ikke høre på deg, og der er ingen straffetiltak om han driter i det du sier eller det dere avtaler der.

Vi har vært til mekling 3 ganger opp i gjennom, men ting har aldri endret seg.......

Av og til må en bare overse og godta at BF er og forblir uansvarlig og "uten hørsel".

Skrevet

Kontakt familievernkontoret, som det har blitt nevnt over her. Men vær klar over at BF ikke plikter å møte, med mindre det er tvungen mekling ved samlivsbrudd, eller i forkant av rettssak om daglig omsorg. Det var i alle fall det mannen min fikk beskjed om da han kontaktet familievernkontoret for å få hjelp i en sak med mora til gutten deres. Mora nektet også å møte, men når man gjør det er det bare en selv som taper på det, dersom det blir en større sak ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...