Gå til innhold

Cerazette - Bytter dere p-piller v ammeslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..altså..dere som bruker Cerazette...bytter dere til et annet merke når dere er ferdig med å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne på Cerazette nå, og dersom det blir slik som forrige gang jeg prøvde de - veldig uregelmessige blødninger, så vil jeg slutte så snart jeg er ferdig med å fullamme. Da får jeg gå over på vanlige p-piller. Legen sa at det kunne gå utover melkeproduksjonen, men når jeg skal trappe ned ammingen, så vil ikke det ha noe å si likevel.

Skrevet

JAAAAAA!

Er drittlei bivirkningene av cerazette... Heller en smule hormonell enn utslett i ansiktet ://

Skrevet

Ja...

Jeg sitter og venter på tlf fra legen min nå, og jeg skal ha ny p-pille.

Er møkk lei av og ha mensen i tide og utide, så nå får hun gi meg noe annet.....

Skrevet

Jeg brukte disse og hadde uregelmessig i en mnd men så nå har jeg ikke hatt mensen på 3 mndr... og virker ikke som den kommer heller

Skrevet

Brukte Cerazette sist gang - i ca 3 uker. Måtte bare lutte ut, for så ikke ut i ansiktet. Byllete av kviser som jeg slet med å bli kvitt i ca 2 mnd ihvertfall.... Helt pyton!

Denne gangen tar jeg vanlige minipiller. De må jo taes til samme tid hver dag, men heller en ekstra alarm på mobilen for å huske det enn å se ut som en "14 år gammel pizza dame"....... :(

Skrevet

Jeg gikk på Cerazette i 3 mnd 2 dager og 4 timer...

Blødde HVER DAG...

Legen på helsestasjon for ungdom fortalte at jeg skulle bare la det gå litt lenger å at jeg kom til å slutte å blø...

Jeg gikk jo i 2 mnd...trodde det var normalt...gikk i 3 mnd...begyndte å bli lei av forbruk av tamponger!

Dro på apoteket å snakket med en dame der som sa: TULLER DU? Du skal ikke blø sammenhengende i mer enn 5 dager før du skal slutte..

Never ever again!!!

Dritt p-pille cerazette!

Da skal jeg heller satse på sikre og usikre perioder enn å blø 24 timer i døgnet i over 3 mnd.

Skrevet

Jeg vet ikke enda. Har ikke fått mensen tilbake, babyen er 8 måneder. Og har ingen ubehageligheter som følge av pillene. Men får jeg kjipe bivirkninger av dem, så kommer jeg til å bytte. Ellers er det ikke noe problem å fortsette på dem.

Skrevet

Gudskjelov har jeg sluppet unna disse bivirkningene dere andre skriver om! Bortsett fra "truseinnlegg-blødningene" da når jeg tenker meg om. Varer 4-5 dager annenhver uke .... Eller er det hver..?! Synes det er konstant vel og merke...!

Skal helt klart bytte så fort jeg ikke ammer lenger! Vesla er 7 måneder nå, så nærmer seg. Skal sjekke ut spiral denne gangen

Skrevet

Jeg har forsåvidt vært fornøyd med Cerazette, ikke hatt noen særlige bivirkninger av det. Men jeg er så innmari glemsk for tiden, så jeg har fått satt inn en p-stav (implantat i overarmen). Har ikke hatt noen bivirkninger av det til nå, men fikk det for under en uke siden, da...

Men det er jo mye sikrere enn å drive å glemme pillen sin:)

Skrevet

Aner ikke om jeg bytter.. Har ikke hatt særlig med bivirkninger, men mensen har ikke kommet tilbake, og hvis den ikke er tilbake til jeg er ferdig med amminga, så lurer jeg på om jeg slutter- og heller satser på sikre/usikre perioder, det funka for oss i over 4 år (og hadde sikkert ennå funka, hadde vi ikke bestemt oss for å prøve;)

Liker ikke å ikke ha helt styringa over kroppen min.. Mensen er noe hærk, men da har jeg i alle fall oversikt..

Skrevet

Cerazette må jo være en super p-pille for de som ikke har bivirkninger. Lavt hormoninnhold, ingen østrogen og ingen mens. Dessverre fikk jeg volsomme blødninger av de, blødde som vanlig/tildels kraftig mens i over 20 dager da fikk jeg nok og slutta. Slutta nesten parallelt å amme av andre årsaker, så da gikk jeg over til vanlige p-piller.

Skrevet

Ikke sikker.. Har ingen bivirkninger, annet enn at mensen uteblir (og det har jeg ingen ting i mot!). Men er ikke alltid like flink til å ta dem til samme tid, men kan hende jeg blir flinkere når det blir en vane å ta pillen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...