Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en svart mammabukse for flere måneder siden, og i går kveld ble jeg lei å gå så mye i den samme fargen. Fant to gamle bukser, en fra Hennes&Mauritz og en annen slengbukse fra Cubus (rød begge to). Vips så fikk jeg laget en fin mammabukse ved å klippe HM-bukse på langs og sy inn ca 5 cm ekstra stoff på innsiden av lårene, trekantige biter oppe på begge sider (utsiden) ca 25 cm nedover fra midjen, og til slutt feste strikkdelen (midjen) av slengbuksa oppe. Behagelig, akkurat passe størrelse, og ikke minst gratis! Du trenger bare en symaskin og gamle bukser :) jaggu tror det blir dongeri også i kveld. Er nå i uke 22+3 og magen er ganske stor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så smart du er da....... Har masse stoffer og symasnkin men har ikke kommet på tanken en gang har bare laget masse barne tøy.....

Skrevet

Hei Famy, nå ble jeg interessert...hva har du sydd til ungen? Jeg fikk for en stund siden den store finske mammapakken, og der er det absolutt alt til ungen det første året og litt til - fra ytterklær til undertøy, votter, sokker, luer, leker, bleier, tøybleier, sovepose, håndklær, pledd...så har ikke følt veldig behov for å sy barneklær. Skal likevel sy litt flere tøybleier tror jeg, de i pakken så kjempefine ut, de var med borrelås og deilig å ta på.

Ellers holder jeg på å sy en mammadongeribukse til meg selv nå, og har tenkt litt ut hvordan jeg skal sy en ammeskjorta/tunika. Det må gå ganske greit av to skjorter tenker jeg, kanskje slik at den som festes under er litt trangere enn den øverste.

Vi var syv unger hjemme, så jeg lærte tidlig å bruke det jeg har :) og det føles så fint å kunne gjøre noe kreativt av ting som ellers ville bli kastet! Gjør jo ingenting hvis noe går litt galt (det blir jo litt prøving og feiling) - klær har man jo nok av :) Og så synes jeg ikke noe om det kjøpepresset foreldre blir utsatt nå for tida. Her har pappaen snekret en flott vugge allerede tidligere, og alt som handler om treverk eller annen bygging ordner han...han tegnet en fin tegning om sprinkelseng også - se her, sånn skal det lages - enkelt når man kan!

Skrevet

Jeg har sydd noen kjoler til jenta mi, bl.a. av en gammel ullgenser. Så broderte jeg litt på den. Blei bra :) Eller en t-skjorte. Jenta mi elsker kjoler... Bruk forskjellige mønstre, det er morsomt.

Skrevet

Det høres artig ut. Vi tror vi får ei jente vi...så får håpe det blir mange kjoler her også :) Det er min første men hans femte (!) - men hans andre barn er allerede store. Begynte å vaske barneklær i dag. Tidlig ute!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...